נתניהו במימונה: מבטיח שאעשה הכל כדי לדאוג לאחדות העם

בני עדות המזרח יקיימו גם היום את חגיגות המימונה הגדולות ברחבי הארץ. למרות מזג האוויר הסגרירי צפויים בבתים רבים ברחבי הארץ לחגוג עם מופלטות ומיני עוגות וממתקים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/04/15 20:04 כב בניסן התשעה

נתניהו במימונה: מבטיח שאעשה הכל כדי לדאוג לאחדות העם
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעוד חג הפסח יוצא, חגגו אלפים את חגיגות המימונה הגדולות ברחבי הארץ שיתקיימו בערים רבות, בנוכחות בני משפחה, חברים ופוליטיקאים.

למרות מזג האוויר הסגרירי בישראל ביומיים האחרונים, בני עדות המזרח לא צפויים לוותר על האירועים המסורתיים, וגם אם הם יעשו אותם בתוך הבתים ולא בגנים, האירועים צפויים להתקיים כסדרם.

בין האירועים שיתקיימו, באופן מפתיע יתקיימו השנה אירועי מימונה גם בערים וביישובים אשר נחשבים 'אשכנזיים' יחסית ולא כוללים רבים מבני עדות המזרח. בין היתר יתקיימו השנה אירועי מימונה גם ביישוב אפרת שבגוש עציון וביישוב קרית ארבע.

בשל מזג האוויר במועצות מקומיות רבות בוטלו אירועי המימונה שתוכננו להתקיים בחוץ. בין היתר בוטלו אירועים באשקלון, קרית ביאליק, שדרות ומקומות נוספים. ברחובות דחו את אירועי המימונה המרכזיות ליום שני. בלוד לא יתקיימו השנה אירועי המימונה המרכזיים בשל פטירתו של רב העיר הספרדי הרב חיים חדד בגיל 77 במהלך חול המועד.

במהלך הערב יתארחו פוליטיקאים רבים בחגיגות ברחבי הארץ. באשקלון קיימו הבית היהודי את המימונה המרכזית בהשתתפות השר נפתלי בנט, שרים, חברי כנסת ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך. במהלך הערב אמר בנט: "האחדות במימונה זאת התשובה שלנו לאיראן. בחג הזה קרה לא מעט בחזית הבינלאומית, וראינו שאצל האויבים שלנו מאיראן אין ימין ואין שמאל אין אשכנזים ואין ספרדים. ורק כשנהיה מאוחדים כפי שהמימונה מסמלת אנחנו ננצח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח גם הוא בחגיגות מימונה בעיר אור עקיבא ואמר "משפחתי ואני, שרה והילדים, נסענו במהלך החג כמו המוני משפחות ישראל וראינו את התנופה הכבירה שרואים בארצנו. בכל מקום שאתה נוסע אתה רואה מנופים, אתה רואה דרכים שנסללות, אתה רואה יישובים מתרחבים, לחלק מהם צריך כנראה לעזור להתרחב יותר מהר. יש תנופה גדולה מאוד במדינת ישראל ואנחנו מחויבים להמשיך אותה על ידי דאגה לשלושה דברים: ראשית, אחדות העם - זה בא לידי ביטוי במימונה, אבק הבחירות כבר שקע, צריך לחזק את האחדות בקרב אזרחי ישראל ועם ישראל - וכך נעשה".

"אנחנו מחויבים להמשיך בפיתוח הכלכלי המואץ המרשים של מדינת ישראל", הוסיף נתניהו, "אבל לדאוג שהדבר הזה ילווה גם בהורדת יוקר המחיה ובייחוד מחירי הדירות ולצורך זה צריך להגדיל היצע, להגדיל את ההיצע בהרבה הרבה דרכים - וכך נפעל. הבטחנו לעשות את זה וזאת תהיה המשימה הראשונה של הממשלה שאקים בעזרת השם במהרה בימינו.

"והדבר השלישי, שהוא אולי הדבר הראשון, זה לדאוג לביטחון העם. אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים ורבים והגדול שבהם היה ונשאר הניסיון של איראן לפתח יכולות לנשק גרעיני. לצערי, כל הדברים שהתרעתי בפניהם לגבי המסגרת להסכם שהתגבשה בלוזאן, מתאששים לנגד עינינו. המסגרת הזאת נותנת למדינת הטרור המובילה בעולם נתיב בטוח לפצצות גרעין, מה שיאיים על ישראל, על המזרח התיכון ועל העולם כולו. אנחנו רואים שמשאירים לאיראן יכולות גרעיניות משמעותיות, לא מפרקים אותן, משמרים אותן. אנחנו רואים שגם הפיקוח איננו רציני - איך אפשר לסמוך על המדינה הזאת?! ואין למעשה כרגע מנגנון פיקוח של ממש. אנחנו רואים שמסירים את הסנקציות, לפי דרישתה של איראן מיד וזה בלי שאיראן שינתה את המדיניות התוקפנית שלה בכל האזור, לא רק מול ישראל - מול תימן, מול מיצרי באב אל מנדב, מול המזרח התיכון, מול מערכת הטרור העולמית שלה. אנחנו מדברים כמובן בשמה של ישראל ולמען ביטחון ישראל, אבל אני מאמין באמת ותמים שאנחנו מדברים גם על ביטחון העולם. אסור שמדינת הטרור המסוכנת ביותר בעולם תקבל לידיה את הנשק המסוכן ביותר בעולם. על כן אנחנו מחויבים לנסות למנוע הסכם רע ולהחליפו בהסכם טוב"

"אני רוצה לאחל לכם שכל משאלות לבכם יתממשו, שהארץ שלנו תמשיך לשגשג ולפרוח ולגדול, ואני מבטיח לכם שאעשה הכל כדי לדאוג, שוב, לאחדות העם, לרווחת העם ולביטחון ישראל. חג שמח לכולכם, תרבחו ותסעדו!", סיכם נתניהו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן