נתניהו בכותל: אני נרגש מכובד האחריות שעם ישראל הטיל על כתפיי

ביום לאחר הניצחון הגדול של הליכוד על המחנה הציוני, חוגגים בליכוד. נתניהו הגיע לכותל וטמן בו פתק

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/03/15 12:53 כז באדר התשעה

נתניהו בכותל: אני נרגש מכובד האחריות שעם ישראל הטיל על כתפיי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ביום לאחר הניצחון הגדול של הליכוד על המחנה הציוני, 30 מנדטים לעומת 24 מנדטים, בליכוד חוגגים ומתכננים להקים ממשלה במהירות רבה, אולי אף לפני פסח.

היום בצהריים (ד') הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לכותל המערבי, וטמן פתק בקיר. לאחר מכן אמר "כאן במקום הקדוש ביותר לעם היהודי אני נפעם מהמשמעות ההיסטורית של המקום הזה לעמנו, עם עתיק כבן 4,000 שנה, שחידש את חייו הלאומיים במולדתו ההיסטורית. אני נרגש מכובד האחריות שעם ישראל הטיל על כתפיי. אני מאוד מעריך את ההחלטה הזו של אזרחי ישראל לבחור בי ובחבריי כנגד כל הסיכויים וגם נגד כוחות גדולים. אני מבקש לומר שאעשה כל שביכולתי כדי לדאוג לרווחתם ולביטחונם של כל אזרחי ישראל, ובעזרת השם נעשה ונצליח".

נתניהו שוחח מוקדם יותר היום ואתמול בלילה עם כל ראשי המפלגות איתם הוא מתכוון להקים את הממשלה, בתוכם נפתלי בנט. אתמול, בנאום הניצחון שלו, אמר נתניהו, "כנגד כל הסיכויים, השגנו ניצחון גדול למחנה הלאומי בראשות הליכוד. השגנו ניצחון גדול לעמנו. אני גאה בעם ישראל, שברגע האמת ידע להפריד בין עיקר לתפל ולעמוד על העיקר - ביטחון אמיתי, כלכלה אחראית, וכן - רווחה חברתית שאנחנו מחוייבים לה".

בהודעה שהוציא הבוקר הבהיר נתניהו כי הוא מתכוון להקים ממשלה בעתיד הקרוב עם השותפות הטבעיות, אולי אף בתוך שלושה שבועות, לפני פסח. "המציאות לא מחכה לנו. המציאות לא לוקחת פסק זמן. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנגבש במהרה הנהגה שתעבוד למענם בביטחון, בכלכלה ובחברה כפי שהתחייבנו - וכך אעשה".

יו"ר הכנסת, ומס' 3 בליכוד, יולי אדלשטיין, בירך היום על הניצחון הדרמטי של הליכוד והודה לקב"ה ולעם על ההישג. "ביום שאחרי ההישג המרשים, אנחנו מלאי הערכה והוקרה לבורא עולם ולכם, הציבור הישראלי: העם הזה הוכיח שוב כי מה שמנחה אותו אלו ערכי המסורת, הלאומיות והציונות האמיתית”.

"ניצחנו לא רק את הבחירות המורכבות אלא גם את הלכי הרוח הקשים, את הדמגוגיה וההסתה, את שפיכת דמו של הימין ואת המאמץ האדיר לזרוע אוירת נכאים. אך העם הזה ניחן בשכל ישר. נקים בעז"ה ממשלה מעולה שתטפל בכל הנושאים החברתיים והביטחוניים עם הנבחרת הטובה ביותר", אמר והודה לבוחריו.

בתוצאות האמת שנחשפו הבוקר עלה כי הליכוד הצליח לנצח באופן דרמטי את המחנה הציוני, עם 30 מנדטים לעומת 24 בלבד. מדובר בניצחון משמעותי ביותר לליכוד, אשר סבל רבות מהתקשורת בחודשים האחרונים, ומהסקרים טרם הבחירות אשר בישרו ניצחון של הרצוג.

אתמול בלילה המדגמים צפו קרב צמוד, של מנדטי אחד במקרה הטוב בין שתי המפלגות, אך תוצאות האמת מוכיחות כי הקרב לא היה צמוד כלל וכלל, אלא שנתניהו ניצח בפער של שישה מנדטים, לא פחות, והוא זה שירכיב את הממשלה הבאה.

גם הרשימה המשותפת הערבית מפתיעה, ומקבלת 14 מנדטים, זאת מנדט או שניים יותר מאשר המדגמים. יש עתיד מקבלת 11 מנדטים וכולנו מקבלת 10 מנדטים.

במקום השישי, כפי שנצפה במדגמים, נמצאת הבית היהודי עם 8 מנדטים, ארבעה מנדטים פחות מגודלה עד אתמול בערב, וכ-12 מנדטים פחות ממה שצפו לה בסקרים בתחילת מערכת הבחירות.

ש"ס מקבלת 7 מנדטים, יהדות התורה מקבלת 6 מנדטים, ישראל ביתנו מקבלת 6 מנדטים, מרצ מקבלת 4 מנדטים ומפלגת יחד של אלי ישי, יוני שטבון וברוך מרזל לא עוברת את אחוז החסימה באופן סופי.

אתמול במדגם של ערוץ 1 נטען כי יחד עוברת את אחוז החסימה, והבכירים של המפלגה, שקיבלו את התוצאות הראשוניות באופן קשה, קיבלו זריקת עידוד, אך בתום ספירת הקולות עולה כי המפלגה לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה, והם יאלצו לראות את הכנסת מעל מרקע הטלוויזיה.