נתניהו בוחן מחליפים דתיים וימנים לתפקיד מפקד גל"צ

ראש הממשלה בוחן מועמדים חדשים לתפקיד מפקד גלצ במקומו של ירון דקל. בין השמות שעלו- אבישי בן חיים וד"ר יועז הנדל

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/02/16 20:27 כט בשבט התשעו

נתניהו בוחן מחליפים דתיים וימנים לתפקיד מפקד גל"צ
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו בוחן מחליפים לתפקיד מפקד גלי צהל החדש. כהונתו של דקל, ככל הנראה לא תוארך ובמקומו יתמנה מפקד חדש לתחנה. בין השמות שעלו כמועמדים נמצאים העיתונאים הדתיים אבישי בן חיים וד"ר יועז הנדל. כך פורסם באתר גלובס.

ההערכה היא כי התנגדותו של נתניהו להמשך כהונתו של דקל, נובעת דווקא בשל האווירה הפוליטית סביב התחנה. מאז מונה דקל לתפקידו, בשנת 2012 הלך והתגבש לובי של אנשי תקשורת מקרב הימין שהביע מחאה בפורומים שונים נגד המפקד והצעדים שבהם הוא נוקט בתחנה.

במהלך השנים נשמעו טענות נגד התחנה על הקו השמאלני שבו היא נוקטת, אולם נראה כי סביב דקל גאתה הביקורת. המחאה עלתה כשהחליט לשנות את התוכנית "המילה האחרונה" שנחשבה לרצועה שבה ניתן למשנה הימנית מקום רחב.

אתמול (א') שוב עלו טענות קשות נגד התחנה, לאחר שמגיש התוכנית "מה בוער" רזי ברקאי ערך, מה שנשמע בשידור כהשוואה בין אימהות החיילים החטופים, לאימהות המחבלים המבקשות מממשלת ישראל להשיב את גופות בניהן לקבורה. הדבר עורר כעס וביקורת רבה כלפיי ברקאי, שהבוקר ניסה אף להסביר את דבריו בשנית בתכניתו של ניב רסקין, אך עורר מהומה בשנית כשטען שאין הבדל בין רגשותיהן של אמהות שכולות לאמהות של מחבלים, בראיון מול פרופסור שמחה גולדין.

אבישי בן חיים אמר ל'גלובס' כי אינו מעוניין להגיב. יועז הנדל אמר: "אני לא מכיר את זה ולא מעוניין בזה".