נשיא המדינה: פולין חותרת לסיים את משבר השחיטה הכשרה

בתום פגישות מדיניות בפולין אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין כי להתרשמותו פולין חותרת לסיים את משבר השחיטה הכשרה לשביעות רצונם של כל הגורמים המעורבים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 14:24 ה בחשון התשעה

נשיא המדינה: פולין חותרת לסיים את משבר השחיטה הכשרה
מארק ניימן, לעמ, צילום: מארק ניימן, לעמ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם נשיא פולין וראשת ממשלת פולין. במהלך הפגישות העלה הנשיא את המשבר הנוגע לנושא השחיטה הכשרה במדינה ואמר למארחיו כי: ״השחיטה הכשרה, כמו ברית המילה, היא אמונה דתית ארוכת שנים שנטועה עמוק במורשת היהודית ואינה נגועה בברוטליות או ברבריות״.

"כאדם צימחוני”, הוסיף הנשיא ואמר: ״גם מי שדוגל בצמחונות ובהגנה על זכויות בעלי החיים, מכיר בכך שנעשו התאמות שמטרתן להתחשב במגמות המוכרות בנושא תוך שימור האמונה והמסורת. אני מבין שהמוסדות הדמוקרטיים בפולין דנים בנושא בימים אלו וכנשיא מדינת ישראל אני מבקש להבהיר עד כמה קשור נושא זה בנפשו של העם היהודי ואנו מצפים שפולין תמצא פתרון ראוי לסוגיה שיוריד את הנושא מסדר היום״.

נשיא פולין אמר לנשיא כי ״המשבר סביב סוגיה זו נוצר באקראי, אך אנו מגלים רגישות לחופש הפולחן הדתי וחותרים לפתור את המשבר באופן שיהלום את החוק הפולני״.

ראשת ממשלת פולין אמרה כי ״הנושא מצוי על שולחנו של בית הדין החוקתי בפולין והדבר יוכרע בתקופה הקרובה תוך מתן פתרון ראוי לסוגיה״.

כזכור, בנובמבר 2012 הודיע בית המשפט החוקתי של פולין כי הוא אוסר על שחיטה כשרה במדינה. על פי החוקה הפולנית, אסור לשחוט בהמות בהכרה, אולם עד אז החריג משרד החקלאות הפולני את השחיטה היהודית והמוסלמית מחוץ לאיסור זה, ומזה 15 שנה אף קיים הסדר בין ממשלת פולין לבין הקהילה היהודית המקומית, להמשך קיומה של שחיטה הלכתית יהודית במדינה. בעקבות פניית ארגוני זכויות בעלי החיים במדינה, בית המשפט החוקתי בוורשה הורה כי קיומם השחיטה הכשרה במצב החוקתי הנתון אינה אפשרית יותר. בשנתיים האחרונות מנהלות ישראל ופולין ניסיונות לאשר את השחיטה הכשרה במדינה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן