נשא את המיטה בהלווית חמותו ותבע את החברה קדישא

התובע נשא את המיטה בהלווית חמותו וכתוצאה מכך נפגע בכתפו. בתביעה שהוגשה לבית המשפט הוא תובע פיצויים מהחברא קדישא

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/08/15 11:26 י באלול התשעה

נשא את המיטה בהלווית חמותו ותבע את החברה קדישא
shutterstock, צילום: shutterstock

הצעת המצווה שייתכן ותעלה ביוקר רב: רופא (62) תובע פיצויים מחברה קדישא על קרע שנגרם בכתפו בעת הלוויית חמותו. בכתב התביעה, שהוגש לבית משפט השלום בחיפה באמצעות עו"ד סאמי אבו-ורדה, נטען כי בחלק ניכר מההלוויות מציעים עובדי חברה קדישא למלווים, בני משפחה וידידים, לקיים מצווה ולסייע בנשיאת מיטת הנפטר. מהתביעה מתברר כי קבלת ההצעה עלולה להסתיים בתאונה בה מואשמים אנשי החברה קדישא.

על פי הדיווח ב'ידיעות חיפה' הרופא תובע פיצויים מחברה קדישא בטענה שהתבקש לסייע בסחיבת האלונקה שעליה שכבה גופת חמותו. בהיותם ליד הקבר הגופה כמעט נפלה מהאלונקה והוא הושיט את ידו כדי לתפוס אותה, וכתוצאה מכך נגרם לו קרע בכתף.

לתביעה צורפה חוות דעת של יועץ בטיחות, שבדק את מקום הקבורה וקבע בין השאר כי "התובע נדרש לבצע עבודת הרמה ושינוע של משא כבד, שכן הנפטרת שקלה 75 ק"ג, ללא מיומנות, תוך התעלמות מוחלטת מגילו ומתנאי השטח הקשים".

"לעובדי חברה קדישא יש את הביטוח הלאומי שמכסה אותם בעת פגיעה בעבודתם. למלווים אין ביטוח כזה כי זו לא עבודתם. לכן יש סיכון בסיוע המבוקש מהם, כמו שקרה בתביעה זו", הסביר עו"ד אבו-ורדה. טרם הוגש כתב הגנה.

האם בקרוב יוחתמו הקרובים לפני נשיאת המיטה על נטילת האחריות על הרמת המיטה או שלדמי הקבורה יצטרכו להוסיף גם דמי ביטוח לנושאי המיטה, בכל מקרה נראה שמי שישלם את המחיר יהיו דווקא האבלים.