נפתחים לציבור? ישיבת הר המור השיקה אתר חדש

במשך שנים רבות התנגדה ישיבת הר המור לפתוח עצמה אל מול התקשורת. לאחרונה נפתח אתר אינטרנט חדש לישיבה, המרמז כי ההתנגדות פוחתת

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 06/07/14 09:32 ח בתמוז התשעד

נפתחים לציבור? ישיבת הר המור השיקה אתר חדש
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

האם ישיבת הר המור מנסה להתחבר ללבבות? אתר אינטרנט וסרטון תדמית חדש לישיבת הר המור, שנחשבת לסמן הימני מבחינה דתית בציונות הדתית, הושק השבוע, בו הם מציגים את קו הישיבה והישגיה לציבור הרחב.

במהלך השנים דגלה הישיבה בהיפרדות מוחלטת מהשיח התקשורתי, אך נדמה שבחודשים האחרונים כוח התקשורת והניו מדיה חדרו גם לכתליי הישיבה הוותיקה. יאמר כי לישיבה היה אתר בעבר, אך מדובר בשדרוג משמעותי ובמתיחת פנים.

האתר החדש, שככלל הנראה הוקם במטרה לקדם ולעודד תרומות למבנה הישיבה החדש, שהולך ונבנה בשכונת הר חומה בירושלים, מציגה הישיבה את ארון הספרים שיצא מבית מדרשה, וכן פרויקטים שהישיבה מובילה ומקדמת.

[embed]

]

(צילום מסך)

בליבת האתר מציגה הישיבה בעיקר את קידום מבנה בית המדרש החדש שעתיד להיבנות בשכונת הר חומה. האתר מאפשר לגולשים להתבונן בהדמיה למבנה בית המדרש, וכן לבחור אובייקטים שהגולשים היו רוצים לתרום בשבילו.

בנוסף, ניתן באתר להיחשף לסרטון תדמית שיצא ל-Youtube בחודש שעבר, בו הישיבה מציגה את הישגיה בתחומי: התורה, פיתוח עולם הישיבות, עשייה וקיבוץ גלויות, ובסוף קוראת לציבור לעזור לה לבנות את בית המדרש החדש.

(צילום: צילום מסך)

אין ספק שהעובדה שהר המור הצליחה לשמור על עצמה בקנאות על בידוד מפני התקשורת, הוא דבר שנחשב נדיר ביותר בעידן התקשורתי החדש בו הכול מצויץ ומתויג. עם זאת נדמה שעם השנים ישיבת הר המור הבינו שגם הם צריכים להציג את עמדותיהם בפני התקשורת, ולאט לאט הישיבה חושפת את עצמה בפני הציבור דרך הרשתות ודרך המדיה. ייתכן כי דבר זה עשוי להעיד על שינוי במגמת הישיבה.

(צילום: צילום מסך)