נפתחו חגיגות חג הסיגד

הקהילה האתיופית בישראל מציינת היום את חג הסיגד, בתפילות חגיגיות בטיילת ארמון הנציב בירושלים. לראשונה: בנות שירות לאומי מן העדה קיבלו יום חופש

חדשות כיפה נטעל בנדל, כיפה 31/10/13 11:13 כז בחשון התשעד

נפתחו חגיגות חג הסיגד
Kobby Dagan / Shutterstock.com, צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

מדי שנה בכ"ט בחשוון מקיימת העדה האתיופית את טקס התפילות המסורתי בירושלים לציון חג הסיגד. הבוקר בשעה 09:30 נפתח האירוע המרכזי בארמון הנציב בירושלים. חג הסיגד המסמן את הכיסופים לישראל והעלייה לרגל של יהודי אתיופיה, במרכזו עומד טקס חידוש הברית בין העם לאל. הטקס כולל קריאת קטעים מן ה"מצהף קדוס "וברכות ותפילות לגאולה. הטקס נערך בראש הר גבוה, כסמל להר סיני, ומנהלים אותו קסים בכירים מן הקהילה.

(צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com)

השנה תשתתף בתפילות גם שרת הקליטה, סופה לנדבר, שציינה כי השתתפותה הינה "מתוך האמונה וההכרה בחשיבות שימור המסורת והזהות הייחודית של בני הקהילה האתיופית, לצד שילובם המוצלח בארץ ישראל. אני שמחה להשתתף בחגיגות ומאחלת לכל בני הקהילה חג שמח".

בנות השירות הלאומי מן העדה האתיופית, שהתקשו בשנים האחרונות לקבל ימי חופשה ולהשתתף באירועי החג, יקבלו יום חופש בהחלטה גורפת של מנכ"ל מנהלת השירות הלאומי שר שלום ג'רבי. על פי ההנחיה, מתנדבים בני העדה האתיופית יורשו שלא להתייצב במקום שירותם על מנת להשתתף באירועי החג, ויום חופש זה יקוזז מימי החופשה העומדים לרשותם. "אני רואה זאת כחובה וכזכות לאפשר למתנדבים ולמתנדבות מקרב העדה האתיופית היקרה להמשיך לשמור ולציין את החג שנחוג בקהילתם במשך כל השנים" אמר ג'רבי.