נפרדים מהרב פרומן: "יהודי עם לב ענק"

ח"כים, רבנים ואישי ציבור נפרדו בצער מהרב מנחם פרומן. ח"כ אריאל: "אבד גדול מן הארץ". הרב סתיו: "אישיותו המיוחדת הייתה עבורי למפגש מרתק עם עולם התורה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/03/13 23:58 כב באדר התשעג

נפרדים מהרב פרומן: "יהודי עם לב ענק"
Mintzer, צילום: Mintzer

אישי ציבור וחברי כנסת בציונות הדתית הביעו הלילה (ב‘) צער על פטירתו של הרב מנחם פרומן, רבה של תקוע, שנפטר הערב לאחר מאבק עיקש במחלת הסרטן ויובא מחר למנוחות. יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, אמר עליו כי הוא היה ”אוהב שלום ורודף שלום, יהודי עם לב ענק“.

ח"כ הרב אלי בן דהן, שלמד עם הרב פרומן בישיבת ”מרכז הרב“, סיפר כי הוא זוכר את ”הידבקותו ברב צבי יהודה זצ"ל ובדבקות שלו בלימוד התורה, שהייתה חלק פנימי ממנו". לדבריו, הרב פרומן היה "אדם שהנהיג את קהילת תקוע תוך חיבור בין ידע גוונים שונים בעם ישראל לכדי קהילה מאוחדת, צר לי שלא זכינו להינות ומפועלו באופן מלא".

ח“כ אורי אריאל ספד לרב פרומן ואמר כי ”אבד גדול מן הארץ“. הוא ציין כי ”הרב פרומן ז"ל היה מלוחמיה ואוהביה הגדולים של הארץ. אוהב שלום ורודף שלום, שונא את המחלוקת, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. הוא תמיד ידע לראות את האדם שמעבר למחלוקת לכבדו. ידע לחבר בין חלקי העם יחד עם הרב חנן פורת אליו הוא מצטרף הלילה על מנת להמשיך ולדאוג לעם ישראל על יד כיסא הכבוד".

הרב דוד סתיו, יו“ר ”צהר“, נזכר בחברותא שלמד יחד עם הרב פרומן בישיבת הר עציון: ”אישיותו המיוחדת הייתה עבורי מפגש מרתק עם עולם התורה. בהמשך הדרך הרב פרומן ליווה אותנו בצהר בדרכים רבות והיה מחובר לפעילות שלנו ברמ"ח אבריו. הוא ראה ברכה גדולה בהתחברות שצהר יצרה עם חלקים רחבים בחברה הישראלית“.

”לצד רדיפתו הגדולה אחרי שלום בין ישראל והפלסטינאים, הוא ראה כערך מרכזי את חיבור החברה הישראלית לתורה. בשבועות האחרונים זכיתי לשוחח עימו מספר פעמים, שיחות אשר חיזקו אותנו מאוד בכל מעשינו. בעז"ה נמשיך בדרכו של הרב מנחם פרומן“, הוסיף הרב סתיו.

ח"כ הרב שי פירון נפגש עם הרב פרומן לפני כשבוע וחצי, לשיחה שעסקה בשליחות שבחיים הציבוריים. "הרב דיבר על לדבר דברים גבוהים בגובה נמוך. הארת הפנים שלו אפשרה להנגיש רעיונות נשגבים וסודות גדולים", אמר הרב פירון, "כמה אהבתי את האיש הענק, וכמה כאב מלווה אותי בלילה הזה. הוא היה איש ענק, חוזה, נביא, משורר, אוהב אדם, רודף שלום".