נפטר יוסקה אחיטוב, מחשובי אנשי הרוח של הקיבוץ הדתי

אחיטוב, שייסד את ישיבת הקיבוץ הדתי בעין צורים, היה להוגה דעות מרכזי בתנועת הקיבוץ הדתי בפרט ובציונות הדתית בכלל. הרב בני לאו: "יוסקה היה המנטורינג שלי עוד לפני שהמציאו את המילה הזו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/06/12 09:55 טו בסיון התשעב

נפטר יוסקה אחיטוב, מחשובי אנשי הרוח של הקיבוץ הדתי
cc-by-Shamira, צילום: cc-by-Shamira

יוסקה אחיטוב, ממקימי ישיבות הקיבוץ הדתי בעין צורים ומאנשי הרוח החשובים של כלל תנועת הקיבוץ הדתי, נפטר הלילה (ג') והוא בן 79. אחיטוב, הוגה דעות ומחנך בציונות הדתית, ממובילי הזרם המתון שלה, יובא היום למנוחות בקיבוץ עין צורים בשעה 17:00.

אחיטוב נולד בשנת 1933 בגרמניה ועלה כתינוק עם משפחתו לישראל. את שירותו הצבאי עשה בנח"ל וממנו הגיע לקיבוץ הדתי שדה אליהו. בהמשך עבר להתגורר בקיבוץ עין צורים, בו חי עד מותו. לאורך שנות חייו פרסם מאמרים רבים בנושאים הקשורים לציונות הדתית בעת החדשה, שרובם אוגדו בספר "על גבול התמורה" שהוצא לאור בשנת 1992. אחיטוב למד ולימד בישיבת עין צורים עד לסגירתה לפני כשלוש שנים.

"יוסקה היה המנטורינג שלי עוד לפני שהמציאו את המילה הזו. דרכו למדתי את עומק החיים הדתיים של הקיבוץ הדתי. דרכו למדתי את גדולת המורה שעומד כל הזמן לרשות תלמידיו ולא הם העומדים לרשותו", אמר היום הרב בני לאו, מתלמידיו של אחיטוב.

הוא ציין כי "דרכו למדתי את תמצית תורת המידות ובראשם "הצנע לכת עם א-להיך". דרכו למדתי את סוד אהבת האדם ואת קסם האור הגנוז בכל אחד מברואיו של הא-להים. אצל יוסקה לא דיברו על "יחס לאנשים עם מוגבלויות". כולנו היינו מוגבלים ואת כולם קיבל בשווה - באהבה ומאור פנים".