נפטר הרב יהושע נויבירט

מחבר הספר "שמירת שבת כהלכתה" הלך הלילה לעולמו והוא בן 86. ספרו זכה להכרה במגזר הדתי לאומי והחרדי גם יחד והפך לספר יסוד בהלכות שבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/13 10:26 ג בתמוז התשעג

נפטר הרב יהושע נויבירט
Shmuelxq-cc-by-sa, צילום: Shmuelxq-cc-by-sa

הרב יהושע נויבירט, מחבר הספר "שמירת שבת כהלכתה", נפטר לפנות בוקר (ג'). הרב נויבירט שימש יחד עם הרב אשר וייס כפוסק ההלכה של בית חולים "שערי צדק", שם נפטר.

את פסקיו בספרו "שמירת שבת כהלכתה", שזכה להכרה במגזר הדתי לאומי והחרדי גם יחד, שאב הרב נויבירט בעיקר ממקורובו ורבו המובהק, הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל. מאוחר יותר הוציא מהדורה נוספת אליה הוכנסו פסקי הלכה בשאלות מודרניות ואקטואליות יותר בנות זמננו. הרב נויבירט ייסד בשכונת בית וגן בירושלים שלוש ישיבות, כאשר אחת מהם קרויה בפי רבים "ישיבת הרב נויבירט".

הרב נויבירט נולד בי"ד אדר תרפ"ז, 16 בפברואר 1927, בגרמניה ונמלט להולנד עת קם שלטון הנאצים. בשנת תש"ו עלה לארץ ישראל בספינה שיצאה ממרסיי, וכאמור קבע את מגוריו בעיר ירושלים.

הרב דוד סתיו אמר היום כי "תרומתו הגדולה של הרב נויבירט לעולם היהודי היא מיוחדת במינה. הרב זכה לתרגם את עולם המושגים ההלכתי שנכתב בימים שקדמו למהפכה התעשייתית והטכנולוגית למושגים בני זמנינו שכל אחד יכול להתחבר אליהם“. הוא ציין כי ”אישיותו המיוחדת של הרב התאפיינה בענווה מדהימה והתבטלות כלפי מורו ורבו הגאון ר' שלמה זלמן אוירבך. ספרו של הרב נויבירט "שמירת שבת כהלכתה" הוא בעצם העלאה על הכתב את דברי רבו הרב אוירבך כפי שנאמרו לו בעל פה. זכה הרב נובירט שבכל בית החפץ לשמור שבת על פי ההלכה ספרו ימצא שם".

גם העיתונאי והסופר אלישיב רייכנר ספד לו וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: ”עשרת אלפים עותקים בשנה במשך למעלה משלושים שנה. זו כמות ספרי 'שמירת שבת כהלכתה' ש"מכר", הרב יהושע נוייבירט שהלך הבוקר לעולמו ועלה לעולם שכולו שבת. אבל עם כל הכבוד לשבוע הספר, נתוני המכירות הן לא הסיפור כאן, אלא התרומה שתרם הרב נוייבירט לשמירת השבת בישראל... לא צריכים להיות שומרי שבת כדי להעריך את משמעות שמירת השבת בישראל“.