נערים ונערות מהדרום נסעו להתנדב.. בצפון?

נערים ונערות מהעיר אופקים ´הוקפצו´ לסייע במשק ´עין כמונים´ בהרי הגליל. "חיפשנו משהו ערכי לעשות במקום להסתתר כל הזמן במקלטים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/14 11:39 כב בתמוז התשעד

נערים ונערות מהדרום נסעו להתנדב.. בצפון?
לאורו נלך, צילום: לאורו נלך

נערים ונערות מהעיר אופקים "הוקפצו" לסייע לחקלאי במשק 'עין כמונים' בהרי הגליל, קומונרית של תנועת בני עקיבא מהעיירה הדרומית, פנתה למוקד הקיץ לנוער של 'לאורו נלך' וביקשה לאתר פעילות חברתית עבור הקבוצה שלה, לאחר שפעילויות אחרות בוטלו עקב המצב הביטחוני. המוקד יצר חיבור עם ארגון 'השומר החדש' ותוך מספר שעות הקבוצה הייתה על אוטובוס בדרכם צפונה.

מעיין הקומונרית של הקבוצה סיפרה "בגלל המצב הביטחוני התבטלו לנו המון פעילויות וחיפשנו משהו ערכי לעשות, במקום להסתתר כל הזמן במקלטים, מהרגע שצלצלתי למוקד של 'לאורו נלך' הדברים החלו להתגלגל במהירות, הציעו לי מספר מקומות ואפילו הציעו לנו אירוח, בסוף החלטנו על עין כמונים. ההרגשה היא אדירה, החבר'ה עובדים ונהנים מכל רגע, זוהי שליחות של ממש"

בחווה מיד קלטו את המתנדבים, ושילבו אותם במשימות שונות לרבות חליבה, בניית טראסות, וטיפול בגידולים במקום. בעל החווה פלג אברוצקי התרגש מאוד "ברגע שדלת האוטובוס נפתחה, הרגשתי אנרגיה אחרת, אני רגיל למתנדבים אבל כאן יש משהו מיוחד".

את השמחה על היציאה מאזור המופגז מתארת מוריה, אחת מהמתנדבות: "במשך שבועות אנחנו חיים ממקלט למקלט וכמעט שלא יוצאים מהבית, עכשיו אנחנו סוף סוף יכולים להתאוורר. וזה ממש חשוב לנו לצאת ולתרום את חלקינו, כלומר אנחנו לא רוצים לשבת בחיבוק ידיים ולבכות כל היום, אנחנו רוצים לסייע, זו המדינה שלנו ואנחנו נעשה הכל בשבילה"

הרב בני וורצמן יו"ר הארגון שיבח את המתנדבים "אתם חלק מכיפת ברזל של המדינה, אתם תורמים לחוסן הלאומי ומסייעים ביצירת מרחב התמרון לממשלה כדי שהיא תוכל לקבל החלטות בצורה שקולה ונכונה, על כך אני מצדיע לכם".

(צילום: לאורו נלך)

מוקד הקיץ לנוער של 'לאורו נלך' החל לפעול מראשית החופש הגדול והוא מחבר בין קבוצות נוער מרחבי הארץ לארגונים המשוועים למתנדבים, החיבור כולל מעטפת לוגיסטית מלאה והסעות. במוקד כבר פועלות עשרות קבוצות היוצאות להתנדבות בת שלושה ימים ויותר בתחומי חקלאות, ארכיאולוגיה טיפול בילדים בחינוך המיוחד וסיוע לקשישים.

עין כמונים הנה חווה חקלאית בבעלות פרטית שנמצאת בגליל, בין צומת חנניה לנחל עמוד. החווה קרויה על שם הכפר הבדיוני "עין כמונים", בו מתרחשת עלילת ספרו של אפרים קישון "השועל בלול התרנגולות", ועל שם הר כמון הסמוך. החווה נוסדה ב-1980 ויש בה עדר צאן למטרת חלב וכן בית בד ומסעדה.