נסללה הדרך להמשך הליך בחירת רב ראשי אשכנזי לנתניה

כבר 26 שנים שאין לעיר נתניה רב ראשי אשכנזי. בג"צ סלל לאחרונה את הדרך להמשך הליך בחירת רב ראשי אשכנזי לנתניה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/14 18:17 ב באב התשעד

נסללה הדרך להמשך הליך בחירת רב ראשי אשכנזי לנתניה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

26 שנים לאחר שהרב ישראל מאיר לאו עזב את תפקידו כרב הראשי האשכנזי לעיר נתניהו לטובת תפקיד הרב הראשי ולאחר מכן הרב הראשי לעיר תל אביב, בג"צ סלל את הדרך להמשך הליך בחירת רב ראשי אשכנזי לעיר.

כבר 61 שנה מכהן הרב דוד שלוש (94) כרב הראשי הספרדי של העיר. במשך עשור, עד 1988 כיהן לצידו, הרב ישראל מאיר לאו, שעזב לטובת כהונה כרב הראשי, ומאז לא נבחר אחר תחתיו.

לאחרונה פנתה ראש העיר נתניהו מרים פיירברג איכר אל השר לשירותי דת וביקשה לקיים הליכים לבחירת רב ראשי אשכנזי. זמן קצר לאחר מכן, הוגשו מספר מועמדויות לתפקיד, והוחלט על קיום הבחירות.

לפני מספר חודשים הוגשה לבית המשפט העליון עתירה של תושב העיר אבי בטיטו, בבקשה לבטל את הליכי הבחירות. בעתירה נטען כי בהליכי הבחירות נפלו פגמים קשים המחייבים את ביטולן ועל העירייה להימנע מקיום בחירות שכן המשרה מיותרת. כמו כן, נטען כי מדובר בבזבוז כספי ציבור והטלת עול כלכלי כבד בן כמיליון שקל לשנה על קופתה הגירעונית של העירייה.

לאחרונה, התקיים דיון בבית המשפט העליון בו יוצגה עיריית נתניה על ידי עו"ד יחזקאל ריינהרץ ממשרד פריש שפרבר ריינהרץ ושות'. בתום הדיון, נדחתה העתירה ובכך נסללה הדרך לקיום הבחירות לרב ראשי אשכנזי לעיר.

עו"ד ריינהרץ: "יש לברך על כך שבית המשפט העליון אשר בחן את הסוגיה לעומקה ולאחר ששוכנע בצורך הממשי ברב ראשי נוסף בנתניה, ולאחר שאף שוכנע כי לא נפל כל פגם בהליכי הבחירות, דחה את הטענות השונות נגד קיום הבחירות. אני מעריך כי עד לתום השנה, ועוד לפני תקופת החגים הקרובה, יכהן העיר נתניה רב אשכנזי לצידו של הרב הספרדי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן