נמצא פתרון לספורטאים הדתיים?

לספורטאים דתיים ישנה בעיה להיות חלק מספורט מקצועני בשל התחרויות שנערכות בשבת ומונעות מהם להשתתף. וועדה חדשה שהוקמה בכנסת תנסה למצוא פתרונות לנושא הכאוב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/07/15 12:35 יג באב התשעה

אתמול (ג') הודיע יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ יעקב מרגי על הקמת וועדת משנה לנושאי ספורט שתעסוק בין היתר גם הנגשת הספורט לספורטאים שומרי שבת. סוגיה כאובה שעלתה לכותרות כמה פעמים בחודשים האחרונים ולאחרונה עם סיפורו של אבישי ברט, הקלע הדתי מרעננה שנמנע ממנו להשתתף באליפות ישראל שנערכת פעם אחר פעם בשבת.

יו"ר הוועדה יהיה חבר הכנסת מהליכוד, מיקי זוהר, שנושא הספורטאים הדתיים קרוב לליבו והוא התבטא על כך בכלי התקשורת כבר כמה פעמים. בוועדה יהיו חברים חברי הכנסת הבאים: מירב בן ארי, יוסף ג'אברין, איתן ברושי וסופה לנדבר ועל פי כתב המינוי של ח"כ זוהר הועדה הוסמכה לדון בשלב ראשון בשלושה נושאים: מניעת אלימות בספורט, סדרי עדיפויות בחלוקת הקצבות לליגות הבכירות ע"י מועצת ההימורים והסכמי השיווק של הטוטו-ווינר ונושא הנגשת הספורט לספורטאים שומרי שבת.

הזזת המשחקים משבת ליום חול יוכלו לאפשר לשחקנים דתיים להצטרף לקבוצות המקצועניות דבר שעד עתה נמנע מהם לחלוטין.

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל מברך את ח"כ מיקי זוהר, לשעבר חבר הנהלת איגוד הכדורסל, על היבחרו לעמוד בראשות ועדת הספורט של הכנסת. איגוד הכדורסל מתכוון לשתף פעולה עם הועדה ככל שיידרש, מה גם שבאיגוד הכדורסל אין משחקים בשבתות אלא בהסכמת שתי הקבוצות".

האם נתחיל לראות בקרוב שחקנים דתיים בקבוצות השונות? ימים יגידו.