ניר ברקת: שוקל להדיח את קלמנוביץ' מתפקיד המשנה לראש העיר

בסביבתו של ברקת, תוקפים את המשנה שלו, שטען להעדפת תקצוב אירועים חרדיים על פני דתיים לאומיים. "מפיץ שקרים ורוצה ליצור כותרות". קלמנוביץ': "אוציא דוח חשבונאי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/16 08:31 כג באלול התשעו

ניר ברקת: שוקל להדיח את קלמנוביץ' מתפקיד המשנה לראש העיר
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורמים בכירים בעירייה, תוקפים את המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ', על רקע טענתו בדבר העדפת תקצוב לארועים חרדיים על פני אלה של הציבור הסרוג. קלמנוביץ' מצדו אומר שטענותיו מגובות במספרים עובדתיים.

אתמול פרסמנו ב'כיפה' אודות מכתב שכתב קלמנוביץ' לראש העיר ברקת, בו נכתב על 725 אלף ש"ח שהעבירה העירייה לטובת אירוע שמחת בית השואבה שאמור להתקיים עבור הציבור החרדי. לעומת זאת, טען קלמנוביץ' בהמשך המכתב, עבור הציבור הדתי לאומי לא הועבר ולו שקל אחד. גורמים בכירים בעיריית ירושלים לא אהבו את המכתב ולא את פירסומו בתקושרת. ל'כיפה' הם אמרו כי, "קלמנוביץ' מפיץ שקרים כדי להרוויח הון פוליטי. העירייה דואגת לעשרות אירועים לציונות הדתית גם ללא סיועו". בהמשך אמרו אותם גורמים כי "צר לנו כי מר קלמנוביץ' מפיץ שקרים בוטים ומטעה את הציבור בהבלים הגובלים בהוצאת דיבה. אם היה פונה קלמנוביץ' אל הדרג המקצועי במקום לתקשורת, היה מקבל את רשימת האירועים הרבה שמארגנת עיריית ירושלים לכלל המגזרים ולציונות הדתית בהם עשרות אירועי סליחות הכוללים גם מופעי שירה וסיורים וכן 40 מוקדים של מופעי שמחת בית השואבה והקפות שניות ברחבי העיר, בהשקעה של קרוב למיליון וחצי שקלים. תמוה שמחזיק תיק האמור להיות בקיא בחומר עליו אחראי, אינו בקיא בו או שחמור מכך בקיא בו ומטעה את הציבור כדי להרוויח הון פוליטי".

בהמשך הדברים, תקפו הגורמים הבכירים את קלמנוביץ' על כך שהוא עצמו מונע כביכול כספים משמחת בית השואבה. "ראוי כי קלמנוביץ' ייטול קורה מבין עיניו ויספר לציבור כי את 200,000 השקלים שהוסיף ראש העיר לאירועי מורשת ישראל לציונות הדתית, ביקש הוא עצמו כמחזיק התיק לנצל במלואם לאירוע זוכרים ושרים אותו ייסד במקום כתוספת לחגיגות בית השואבה. עיריית ירושלים תמשיך להיות העירייה המובילה בארץ בכמות ואיכות האירועים לכלל המגזרים ובכללם וודאי לציונות הדתית, גם ללא סיועו של מר קלמנוביץ'".

מאוחר יותר הוסיפו, גורמים בסביבתו של ראש העיר ברקת, ל'כיפה' כי "קלמנוביץ מפיץ שקרים המעידים על בורות מביכה בעבודת העירייה ובוחר להשמיץ בתקשורת את ראש העיר בזמן שהוא נמצא בשליחות בחו״ל.ברקת שוקל לשלול ממנו את תואר המשנה לראש העיר שמהווה משרת אמון בשל התנהגות לא מכובדת ולא לגיטימית לחבר בקואליציה ובוודאי למי שנושא בתואר משנה לראש העיר.מדובר בדפוס חוזר המעיד על רצון ליצירת כותרות ללא בסיס על חשבון העבודה הציבורית לשמה נבחר לעשות".

קלמנוביץ' מצדו לא נשאר חייב ואמר גם הוא ל'כיפה': "אני דב קלמנוביץ, משמש כרואה חשבון מעל 30 שנה, עוסק בתקינה ובוועדות מקצועיות בלשכת רואי החשבון, בעליו של משרד גדול בעיר ומעסיק עובדים מירושלים והסביבה. אני עושה את עבודתי הציבורית בעיריה בהתנדבות מלאה וללא קבלת שכר. לצערי הרב גורמים בכירים שאינם חושפים את שמם מטילים רפש אישי וחומקים מלהתעמת עם טענותי העניניות". המשנה לראש העיר אמר גם שטענותיו מבוססות על נתונים שניתן בקלות לבדוק, "בכוונתי להגיע מחר לעיריה ולהוציא דוח חשבונאי מסודר".

לגבי האשמות בנוגע לאירוע 'זוכרים', אמר קלמנוביץ': "את האירוע יסדתי לפני 11 שנים לזכרם ופועלם של נופלי מערכות ישראל ופעולות האיבה. האירוע הפך להיות אירוע מרכזי בירושלים ביום הזיכרון ומשודר ברשתות הטלוויזיה השונות והכניסה לאירוע היא ללא תשלום. עלות האירוע מסתכמת בלמעלה 900,000 ש"ח שרק בחלקם באים מקופת העיריה . השנה הובטחו כספים מגורמים ממשלתיים שונים שלצערי הרב לא הועברו ואכן בקשתי שעירית ירושלים תתמוך ב 200.000 ש"ח אני גאה באירוע שגם הוא מיועד לתושבי ירושלים דתיים חילוניים ואף שאינם יהודים. כל ניסיון לקשור בין הכספים הללו לשמחת בית השואבה מהווה פגיעה בזכר הנופלים."