חיפשתם כרטיסים ל'זוכרים ושרים'? פעם הבאה תהיו חברי מרכז הבית היהודי

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ' הציע לכ-1000 חברי המרכז של הבית היהודי שיריון כרטיסים עבור האירוע 'זוכרים שרים ומספרים' ולאזרחים ה'רגילים' לא נשאר. עיריית ירושלים בתגובה: "מר קלמנוביץ' הודיע כי המייל נשלח בטעות על ידי עוזרו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/05/16 16:28 ז באייר התשעו

חיפשתם כרטיסים ל'זוכרים ושרים'? פעם הבאה תהיו חברי מרכז הבית היהודי
cc by dov kalmanovitz, צילום: cc by dov kalmanovitz

מדי שנה מתקיים ערב 'זוכרים שרים ומספרים' בבריכת הסולטן, בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. בטקס בו מופיעים אמנים מהשורה הראשונה, מוזמנים האזרחים לשריין מקומות חינם על פי בסיס מקום פנוי, אך על פי תלונות שהתקבלו, ההרשמה נסגרה דקות ספורות לאחר שנפתחה כיוון שדב קלמנוביץ' שריין מקומות עבור חברי הבית היהודי

5,200 מקומות שוריינו לתושבים הירושלמים שרצו ללכת לטקס הזיכרון שמתקיים מדי שנה בבריכת הסולטן, לאחר שההרשמה לאירוע החלה בשעה 18:00 בערב ב8.5, תושבים התלוננו בעמוד הפייסבוק של קלמנוביץ' כי כבר דקה לאחר ההרשמה, לא ניתנה להם אפשרות להירשם.

(צילום: )

בשעה 21:00 בערב העלה קלמנוביץ' פוסט לעמוד שלו בו הוא מסביר כי הכרטיסים אזלו במהירות: "קודם כל אפתח - הכרטיסים לאירוע אזלו. הם נגמרו לאחר שעם ישראל הזמין אותם דרך האתר שכתובתו פורסמה כאן. הביקוש הגבוה גרם להזמנת הכרטיסים תוך זמן קצר ולאור העובדה כי משטרת ישראל מגבילה את מספר המשתתפים באירועים בבריכת הסולטן, אזי לא לכולם יש מקום".

התושבים שהמשיכו להתלונן בעמוד הפייסבוק, טענו כי ההרשמה באתר נסגרה ממש דקה לאחר שפורסם כי ניתן היה להזמין אולם לא ניתנה להם תשובה מלבד הצעה להאזין בשידור החי בערוצי התקשורת ששידרו את האירוע.

שבוע לפני פתיחת האתר נשלח מייל לכ-1000 חברי מרכז הבית היהודי ובו סופר להם על מעורבתו העמוקה של קלמנוביץ' בארגון האירוע שהפך לדבריו "מאירוע קטן ומשפחתי" לאירוע המוני שאלפים מגיעים אליו. בסוף המייל הודיע קלמנוביץ כי ישריין כרטיסים לחברי המרכז שמעוניינים בכך.

(צילום: )

(צילום: )



בכיר בעיריית ירושלים, אמר ל'כיפה' כי המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ, תיעדף את חברי מרכז הבית היהודי בשיריון מקומות לקראת הטקס: "אין ספק שקלמנוביץ השתמש וניצל את השכול, למטרותיו הפוליטיות" ציין הבכיר.

מדוברות עיריית ירושלים, שתחת חסותה התקיים האירוע, נמסר כי קלמנוביץ' לא ידע שנשלחו בשמו הזמנות לחברי מרכז הבית היהודי, וכי הם נשלחו בטעות: "מעל 5200 כרטיסים חולקו לציבור הרחב דרך האתר על בסיס כל הקודם זוכה. כמו כן מספר הזמנות רב שוריין למשפחות שכולות. המשנה לראש העיר מר דב קלמנוביץ ביקש לשריין הזמנות לגורמים שונים שתומכים ומסייעים לקיום האירוע ללא צורך ברישום באתר. לגבי פנייתו לחברי מרכז הודיע מר קלמנוביץ כי המייל נשלח בטעות על ידי עוזרו".

מר קלמנוביץ' מסר כי תגובת העירייה ממצה את העניין מבחינתו.