ניסיונות במפלגתו של ישי לדחוק מועמדים לא ליברליים מהבית היהודי

פעילים במפלגתו של אלי ידי פועלים לדחיקת מועמדים מהרשימה לכנסת ולהכנסת אישים חילוניים, זאת במטרה ליצור מצב של מפלגה חרד"לית מול מפלגה כלל ישראלית. מפלגת יחד העם איתנו: אין לנו עניין בשיחים פנימיים של מפלגות אחרות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/01/15 18:47 כב בטבת התשעה

ניסיונות במפלגתו של ישי לדחוק מועמדים לא ליברליים מהבית היהודי
דוברות, צילום: דוברות

במפלגת ׳יחד העם איתנו׳ בראשות אלי ישי ויוני שטבון פועלים לדחיקת הרב אלי בן דהן ושל הרב אביחי רונצקי מהרשימה לכנסת לטובת כניסת אישים חילונים כדוגמת רונן שובל ודני דיין, זאת במטרה לבדל את מפלגת יחד מהבית היהודי ולהפוך אותה למפלגה כלל ישראל מול מפלגה דתית, כך נודע לכיפה. באמצעות המהלך מקווים במפלגה להעביר את תמיכתם של רבנים נוספים לשורותיהם.

על פי גורמים במפלגה, התקווה היא לפליטתו מהרשימה של סגן השר לשירותי דת, או לדרדרו למקום נמוך במטרה להציג את הבית היהודי כמפלגה ליברלית, ללא נציגים תורניים ובכך לבדל את מפלגת יחד מהבית היהודי.

הפעילים יוצרים קשר עם פעילים בבית היהודי, ומנסים להשפיע עליהם לבל יצביעו לרב בן דהן או הרב רונצקי, וכן לדרג גבוה מועמדים חילוניים, זאת במטרה להביא להתנערות של חלק מהרבנים התומכים בבית היהודי מהמפלגה ומעבר למפלגת יחד העם איתנו.

דוברות מפלגת יחד העם אתנו בתגובה: "מסתבר שאין גבול לאיוולת. מיום ליום אנו מגלים שיאים חדשים של שקרים והזיות ביחס אלינו ולכוונות שלנו. אך לטובת הבהרת הדברים, למפלגת יחד העם איתנו אין עניין בשיחים פנימיים של מפלגות אחרות. אנו מאחלים הצלחה למחנה הלאומי כולו בהצלחה, שמועמדים טובים ייבחרו לכנסת על מנת שהמחנה הלאומי יוכל להנהיג את המדינה ובעוצמה"