ניסיון שני לאשר הקמת שלוחה של מכינת בני דוד במעלה אפרים

לאחר שבשבוע שעבר סיכלו חברי מליאת מועצת מעלה אפרים הקמת שלוחה של מכינת עלי במקום, הפעיל ראש המועצה את סמכותו והמליאה תקיים דיון נוסף בנושא. ככל הנראה המכינה תאושר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/08/15 16:46 יז באב התשעה

ניסיון שני לאשר הקמת שלוחה של מכינת בני דוד במעלה אפרים
shutterstock, צילום: shutterstock

לאחר שבשבוע שעבר הפילו חברי מליאת מועצת מעלה אפרים את הניסיון להקים שלוחה של מכינת בני דוד (עלי) ביישוב, הורה ראש המועצה שלמה ללום על כינוס נוסף של המליאה, זאת על מנת לנסות ולאשר מחדש את הקמת המכינה.

מחר (ב') זימן ראש המועצה "ישיבה מיוחדת ודיון חוזר לגבי המכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי", כתב ראש המועצה במכתב שהעביר, והוסיף חתימות של 40% מחברי המועצה על פי הנדרש בחוק.

ראש המועצה מעוניין ככל הנראה לאשר את הקמת השלוחה של מכינת עלי, זאת בניגוד לעמדת ישיבת ההסדר במקום, והוא ככל הנראה הצליח לשכנע את אחד מחברי המליאה, אשר יצביע בעד הקמת השלוחה ויאשר אותה. גורמים בישיבה טוענים כי גם אם המכינה תאושר, לא מדובר בסוף פסוק, וכי הם יפנו לערכאות משפטיות על מנת למנוע הקמת השלוחה ביישוב.

בשבוע שעבר קבעה מליאת מועצת מעלה אפרים לאחר דיון סוער כי מכינת בני דוד לא תוכל לפתוח שלוחה מטעמה ביישוב, זאת למרות הכרזותיה בעבר. בישיבה יצא ראש המועצה שלמה ללוש נגד ישיבת ההסדר במקום, והצדדים נחלקו בין התומכים והמתנגדים להקמת שלוחה של מכינת עלי במעלה אפרים. לישיבה הגיע גם ראש מכינת בני דוד הרב אלי סדן ששטח את טענותיו באשר לרצונו להקים את השלוחה ביישוב.

"אם אתם לא רוצים שיבואו משפחות דתיות אין לי עניין להקים שלוחה", אמר הרב סדן במהלך הדיון. "אני מקים שלוחה בשביל להרים דגל למאות זוגות דתיים וחילונים שיבואו להתיישב יחד בבקעת הירדן. אבוא רק אם אתם מבקשים ממני לבוא".

באמצע הישיבה הוכרע כי אכן תיפתח השלוחה במקום, אך בהמשך הדיון הסוער השתכנע אחד מחברי המליאה לשנות את הצבעתו, ובסופו של דבר ההכרעה נפלה כששלושה חברי מליאה בעד הקמת שלוחה של מכינת עלי, שלושה התנגדו להקמתה, ואחד נמנע. מכיוון שמדובר היה בתיקו, ההצעה נפלה, ועל כן לא תיפתח שלוחה של מכינת בני דוד ביישוב מעלה אפרים.

עמיחי מי מרום, מנכ"ל ישיבת ההסדר והגרעין התורני במעלה אפרים, מסר ל'כיפה' בשבוע שעבר בתגובה להכרעת מליאת המועצה כי "חבל מאד שהדברים הגיעו לידי סיום טרגי כזה. עם מחשבה מראש, שיתוף פעולה והבנה של מרקם החיים בבקעה כל העניין היה מסתיים אחרת. אנחנו מעריכים מאד את מוסדות עלי ואת הרב אלי סדן ונשמח לעזור להם להיות שותפים במשימה החלוצית של ההתיישבות בבקעת הירדן בענווה, באהבה ובסבלנות".

בכירים בהתיישבות העריכו בשבוע שעבר כי הסיפור עדיין לא נגמר, ומדווחים על זעם בעקבות הכרעת המליאה. "בכל בקעת הירדן יש כעת 5000 יהודים, כשבגוש קטיף לשם השוואה היו 8000. מדובר בשטח באורך של פי חמש לעומת גוש קטיף עם רק כ-60% מהאוכלוסייה. חייבים ליישב את השטח".

"בישיבת ההסדר יורים לעצמם ברגליים", טוענים עוד הבכירים. "אם יצא קול שבקעת הירדן לא רוצים לקבל דתיים היישוב יישאר גם עוד 20 שנה בגודל הנוכחי, ומכיוון שמדובר בעיר המרכזית תישאר גם בקעת הירדן באותו המצב. יש פוטנציאל אדיר ביישוב, יש כלים, ולא רוצים לקדם את זה. זה מעשה לא ציוני ולא מוסרי בעליל. נוח לאנשים ולא אכפת להם מבקעת הירדן". במהלכים מעורבים בין היתר זאב (זמביש) חבר, צביקי בר חי, השר אורי אריאל ואחרים.

במעלה אפרים יש תב"ע מאושרת לכ-600 יחידות דיור נוספות שיכולות להיות מאושרות באופן מידי, אומרים הבכירים, ובתנועות ההתיישבות ישנו זעם על כך שנעשו כבר עבודות בשטח והושקע כסף על בסיס הבטחות של ראש המועצה, שכרגע סוכלו. "לא מדובר בסוף פסוק", הם אומרים.

בישיבת ההסדר במעלה אפרים ממשיכים להיאבק בכוונתה של מכינת עלי לפתוח שלוחה ביישוב. ל'כיפה' נודע כי נעשו פניות למשרד הביטחון על מנת למנוע את הקמת השלוחה, וכן הם פנו במכתבים לתושבי היישוב בדרישה למנוע הנושא.