ניסיון של הרגע האחרון: חברי כנסת קוראים לחברי מרכז להגיע ולתמוך בחוקה

ח"כים של הבית היהודי התקשרו למאות חברי מרכז המפלגה והפצירו בהם להגיע לועידת החוקה, ולתמוך בחוקה החדשה. סלומינסקי: "הגענו בגלל מריבות פנימיות לשלושה מנדטים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/09/14 09:21 יד באלול התשעד

ניסיון של הרגע האחרון: חברי כנסת קוראים לחברי מרכז להגיע ולתמוך בחוקה
דוברות הבית היהודי, צילום: דוברות הבית היהודי

בניסיון לנער את חברי מרכז המפלגה מאדישות, או לשכנע מתנגדים לחוקה, ערכו אתמול (ב') חברי הכנסת של הבית היהודי מרתון טלפונים לחברי המרכז בבית המפלגה בראש העין וביקשו מהם לבוא להצביע בעד החוקה בוועידת המפלגה ביום רביעי. בקרב חברי הכנסת קיים חשש מאדישות בקרב התומכים בחוקה, או מהגעה מאוחרת לועידה לאחר תום ההצבעות, זאת לצד התנגדות עיקשת לחוקה מצד פעילים בתוך חברי המרכז. שיחות הטלפון התמקדו בהמרצת מתלבטים לחוקה.

״השמאל מייחל שניכשל״ אומרים בבית היהודי, ״הם רוצים בית יהודי של שלושה מנדטים ולא של תשע עשרה, ואסור לנו לעזור להם בכך״.

חברי הכנסת קיימו שיחות טלפון רצופות, כאשר ההפסקה היחידה היתה לתפילת מנחה בלובי הכניסה. החזן, אם תהיתם, היה סגן שר החינוך אבי וורצמן.

בזמן יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד לקחה חלק במאמץ והתראיינה על החוקה בתקשורת. יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך, סגן שר החינוך אבי וורצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי וח"כ שולי מועלם, הגיעו למרתון הטלפונים.

בתוך כך, מועצת סניף פתח תקוה התכנסה לדון על החוקה בהשתתפות הח"כים שקד וסלומינסקי ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך. "יושבים כאן אנשים שראו את המפד"ל גם בתפארתה וגם בתקופתה האחרת", אמר ניר אורבך. "היום התפרסם סקר שמדבר על 19 מנדטים, וזה היינו כחולמים. לפני שנה הקמתי ועדת חוקה שמורכבת מעשרה אנשים שישבו על המדוכה בצורה מקצועית ובמסירות אין קץ. זאת חוקה שמאזנת בין מתן משילות לבין כוח של המוסדות הותיקים והגברת הדמוקרטיה. ישבו איתנו אנשים סעיף סעיף להגשת הסתייגויות. 90 אחוז ממה מהערות של אנשים שחיים את השטח התקבלו".

ח"כ סלומינסקי: "כשקיבלתי את הטיוטה הראשונה קראתי ואמרתי טוב שלא נוצר משנוצר. עמדתי בפני דילמה: אמרו לי בוא תעמוד בראש האופוזיציה. הסתכלתי על קדנציה קודמת ואמרתי: הגענו בגלל מריבות פנימיות לשלושה מנדטים וגם אז הם לא דיברו אחד עם השני והציבור כמעט מאס בנו. שאלתי אם אנחנו רוצים לחזור לאותה סיטואציה. אנחנו היום בכזאת עוצמה עם שם טוב בכל הדברים. אמרתי שאני חושב שאסור לעשות את זה. מה כן? הדרך הנכונה היא לעדן את החוקה. ישבתי עם נפתלי להרבה ישיבות והוא קיבל את כל ההסתייגויות שהגשנו והן נכנסו כבר לחוקה. טוב שנאשר אותה ושנמשיך עם האחדות הזאת".

ח"כ שקד: "המטרה שלנו ברורה: ללכת לחוקה וללכת לאיחוד לאחר מכן. אין הבדל גדול בין הח"כים של שתי המפלגות, ואנחנו מקווים שיהיה איחוד בין המפלגות בקרוב. צריך לזכור שהמוסדות לא תפקדו המון זמן. החוקה מחיה אותם, והיא גם כוללת אוטונומיה לסניפים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן