נחתמו כתבי המינוי של "צוות המאחזים"

את הצוות שיפעל על מנת להכשיר משפטית את המאחזים ביהודה ושומרון יוביל השופט בדימוס אדמונד לוי, יחד עם תחיה ברק וד"ר אלן בייקר

חדשות כיפה אורי פולק 13/02/12 18:33 כ בשבט התשעב

נחתמו כתבי המינוי של "צוות המאחזים"
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יעקב נאמן חתמו היום (ב') על כתב המינוי של "צוות המאחזים", הצפוי לפעול על מנת למצוא דרכים חוקיות כדי להכשיר את המאחזים ביהודה ושומרון, חרף החלטת בג"ץ.

כפי שדווח בכיפה, בראש הצוות יעמוד שופט העליון בדימוס אדמונד לוי וחברים בו: תחיה שפירא, סגנית בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, וד"ר אלן בייקר, לשעבר היועץ המשפטי של משרד החוץ ושגריר ישראל בקנדה.

על פי כתב המינוי, הצוות מתבקש לבחון את נושא הקרקעות והסדרת יישובים שלא מוסדרים עד היום. בנוסף הוועדה אמורה להסדיר היכן ובאיזה ערכאה משפטית דנים במידה וזה על קרקע פרטית, בניגוד להחלטת בג"ץ, נכון להיום.

"יש להצטער שלקח המון זמן להקים את הוועדה, אבל כעת אני מברך על עצם הקמתה סוף סוף, ומאחל לה המון הצלחה בעבודתה", אמר היום ח"כ אורי אריאל בתגובה לחתימת כתבי המינוי.

כפי שדווח בכיפה, כבר לפני למעלה משלושה חודשים אישר נתניהו באופן עקרוני את הקמת הצוות המשפטי אשר יבחן אפשרות להכשרה חוקית של מאחזים ביהודה ושומרון. בכך אישר נתניהו את דרישתם של חברי כנסת ושרים אשר פנו אליו בבקשה כי יפעל להקמת הצוות, אשר יעקוף את החלטות בג"ץ על פינוי היישובים ולמעשה "יכשיר" את ההתיישבות בשטח.

הקמת הצוות תשלול למעשה את מסקנותיה של עו"ד טליה ששון, מחברת "דו"ח המאחזים", אשר קבע בשנת 2001 כי מאחזים רבים שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית - אינם חוקיים. במידה וצוות המשפטנים שמינה נתניהו יגבש החלטות אחרות, יוכל ראש הממשלה "להכשיר" את המשך התבססותם של אותם מאחזים.