מי יעמוד בראש הצוות להכשרת המאחזים?

השר יולי אדלשטיין חשף כי בשלב זה מתלבט נתניהו בין מועמדותם של השופטים לשעבר אורי שטורזמן וצבי טל, להובלת הצוות המשפטי אשר יבחן הכשרת החוקים של המאחזים ביו"ש

חדשות כיפה אורי פולק 03/01/12 14:13 ח בטבת התשעב

מי יעמוד בראש הצוות להכשרת המאחזים?
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

השופטים בדימוס אורי שטורזמן וצבי טל מועמדים לעמוד בראש הוועדה להכשרת המאחזים שמבקש להקים ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך נחשף היום (ג') ברדיו "גלי ישראל".

בראיון שקיים העיתונאי קלמן ליבסקינד עם שר ההסברה יולי אדלשטיין, הסביר האחרון כי רשימת המועמדים טרם סגורה, אך כי מסתמן שנתניהו עתיד לבחור בין שני השופטים לשעבר, להובלת דיוני הוועדה.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/13201215411.wma[/embed]
(באדיבות גלי ישראל)

כפי שדווח בכיפה, כבר לפני כחודשיים אישר נתניהו באופן עקרוני את הקמת הצוות המשפטי אשר יבחן אפשרות להכשרה חוקית של מאחזים ביהודה ושומרון. בכך אישר נתניהו את דרישתם של חברי כנסת ושרים אשר פנו אליו בבקשה כי יפעל להקמת הצוות, אשר יעקוף את החלטות בג"ץ על פינוי היישובים ולמעשה "יכשיר" את ההתיישבות בשטח.

הקמת הצוות, אשר ככל הנראה יורכב ממשפטנים המצויים בקונצנזוס הישראלי, תשלול למעשה את מסקנותיה של עו"ד טליה ששון, מחברת "דו"ח המאחזים", אשר קבע בשנת 2001 כי מאחזים רבים שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית - אינם חוקיים. במידה וצוות המשפטנים שמינה נתניהו יגבש החלטות אחרות, יוכל ראש הממשלה "להכשיר" את המשך התבססותם של אותם מאחזים.

"מסתובבים הרבה שמות וראש הממשלה אמר כי הוא עדיין לא סגור על השמות הסופיים שירכיבו את הוועדה", הסביר היום אדלשטיין, שציין עם זאת כי לפני נתניהו מונחת בעיקר "מועמדותו של השופט בדימוס אורי שטרוזמן, השופט בדימוס צבי טל ומספר עורכי דין בכירים".