נחי אייל: אנשי מפד"ל לא סופרים את תקומה

מנכ"ל האיחוד הלאומי מגיב לחשיפת ´כיפה´ כי בנט מתכוון לאפשר לחברי הכנסת ומרכז תקומה להתמודד בפריימריז ללא תקופת הכשרה. "לא ייתכן שצד אחד ירמוס ויביע פטרונות על הצד השני"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 08/07/14 21:08 י בתמוז התשעד

נחי אייל: אנשי מפד"ל לא סופרים את תקומה
האיחוד הלאומי, צילום: האיחוד הלאומי

האם הבית היהודי על סף פירוד לשני מפלגות? מנכ"ל האיחוד הלאומי (תקומה) נחי אייל מגיב הערב (ג') לחשיפת 'כיפה' כי בנט מתכוון לאפשר לחברי הכנסת וחברי מרכז של תקומה להתמודד בפריימריז ללא תקופת הכשרה, ובכך לעודד אותם לעבור לבית היהודי.

כזכור, היום (ג') פורסם ב'כיפה' כי פעילים בבית היהודי מספרים כי בשיחות סגורות טוען יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, כי בכוונתו שלא לחייב את הח"כים של תקומה בתקופת צינון עד שיוכלו לבחור ולהיבחר ברשימת "הבית היהודי" לכנסת - כפי שדורשת חוקת המפלגה. על פי החוקה נדרשת שנה וחצי של חברות במפלגה על מנת לבחור את רשימת המפלגה, ושלושים יום על להציג מועמדות לרשימה. לדבריהם, סעיף זה בחוקה נועד להכשיר מצב בו ינסה בנט לקרוץ לחברים בתקומה להצטרף לבית היהודי, אלו יוכלו לענות להזמנתו גם בהתראה קצרה.

"העובדה שמקדמים את החוקה מצביעה על חוסר רצון לנהל שיחות לאיחוד המפלגות", אומר אייל בשיחה עם 'כיפה'. “המפלגה לא תיעלם, ואני מקווה שהטענות שמעלים הפעילים אינן נכונות. תקומה לא הולכת להיעלם, יש כאן שתי מפלגות שרוצות לחבור ביניהם למפלגה אחת ועל זה צריך לנהל שיחות".

אייל מפנה אצבע מאשימה כלפי הבית היהודי, שמעכבים את שיחות האיחוד בין המפלגות. “הצד השני לא מסכים לקבל את שיחות הטלפון שלנו בימים אלו", הוא מאשים. “נראה שאנשי המפד"ל לא סופרים את תקומה ולא מתייחסים אליה ברצינות כפי שהיה מצופה וכפי שהוצהר לפני הבחירות הכלליות. אין להם שום רצון ליישם את הדברים שהובהרו מול הציבור. טוב יהיה אם נתעשת עכשיו ונתחיל לעבוד ברצינות על מיזוג על מנת שלא נגרום נזקים בציונות הדתית ונפעל לייצור אחדות לקראת הבחירות".

"אני לא יודע איך המיזוג יהיה ובאיזו מתכונת, אבל אני חושב שחייבים ללכת ביחד, וכדי לעשות זאת אי אפשר להרשות למצב בו אחד ירמוס ויביע פטרונות על הצד השני", הוא מוסיף. “שני השותפים צריכים להיות שותפים. שני חלקים שחוברים יחד. אם מישהו ינסה לפעול במהלכים חד צדדיים הסיכוי לאיחוד נמוך. סביר להניח שצעדים חד לאיובילו לעבודה משותפת".