נדחתה עתירת סניף "הבית היהודי" בירושלים נגד רשימת המפלגה למועצת העיר

עתירתו של איציק משה נדחתה וחויבה בהחזר הוצאות משפט. בית המשפט קבע: רשימת המפלגה בירושלים – כפי שקבעה המפלגה. במפלגה אומרים: "כעת צריך לעבוד כולם יחד לניצחון בבחירות - זה מה שחשוב"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/09/13 10:58 יב בתשרי התשעד

נדחתה עתירת סניף "הבית היהודי" בירושלים נגד רשימת המפלגה למועצת העיר

לאחר סאגה שנמשכה מספר שבועות, בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (ב‘) כי רשימת הבית היהודי בירושלים תהיה כפי שקבעה הסיעה: דב קלמנוביץ' בראש הרשימה, אחריו הרצל יחזקאל ובמקום רביעי רז קיל. במקום השלישי הוצבה רחלי איבנבוים, אך בשל איומים מצד חרדים קיצוניים היא הודיעה לפני שבועיים על פרישה מהמרוץ. בית המשפט קבע כי ההליך שניהלו חגית ואיציק משה לבחירת הרשימה בסניף ירושלים לא היה חוקי.

עם זאת, במפלגה הודיעו כי האפשרות להגעה להסכמות לא הסתיימה. "בני הזוג משה הם פעילים נמרצים בסניף ואנו קוראים להם לשלב ידיים ולפעול למען רשימה דתית-לאומית מאוחדת בירושלים. על כל הגורמים להניח את העניינים האישיים בצד ולהתמקד בעיקר - פעילות למען תושבי ירושלים ולמען אחדות העיר".

בדיון השופט, גדעון גינת, מתח ביקורת על עורך הדין של משפחת משה לאור העובדה שהם מנעו את מיצוי ההליך בבית הדין של המפלגה, כאשר מנעו את הדיון ב- 26/8 בבית הדין של המפלגה. "היה דיון בבית הדין. אחרי הדיון קרה משהו והזמינו לתאריך נוסף בסוף אוגוסט שאתה מנעת. למה לא הגעת לדיון?", הקשה השופט. "למה הלכת לבית המשפט ולא הלכת לדיון בבית הדין לגופו של עניין? לא היתה החלטה של בית הדין, וגם אם אתה חושב שהיה בית דין, יכולת ללכת לבית הדין ולטעון את כל הטענות שם".

בהמשך, השופט התעקש: "היית צריך לבוא ב- 26/8 ולומר את כל הדברים האלו. את הכל היית אומר בבית הדין. יש טריבונל פנימי של המפלגה שהחליט בזה? אין - אז למה שאעשה? מה שקרה זה בסך הכל אירועי ביניים בזמן הליך משפטי עומד. היית צריך למצות את ההליכים לפני זה. אולי מנעת הכרעות לגופו של עניין. אני לא יכול לעזור לך. אין לי ראיה שבית הדין לא עשה את המוטל עליו. נהפוך הוא - הוא קבע דיון ב- 26/8 ואתה מנעת אותו".

קלמנוביץ' כיהן בשנים האחרונות כיו"ר הדירקטוריון של החברה הממשלתית לשיקום הרובע היהודי ופעל לבנייתו מחדש של בית הכנסת "חורבן רבי יהודה החסיד" ברובע היהודי בירושלים, ובחידוש מוזיאון "הבית השרוף". היום הוא עומד בראש עמותת "זוכרים", בה מתועדים ומונצחים חללי צה"ל ופעולות האיבה. ב- 2009 היה מיוזמי "זוכרמיפדיה", להנצחת לוחמי מדינת ישראל.

יחזקאל היה ממקימי שכונת חומת שמואל בירושלים ועמד עד לימים האחרונים בראש המנהל הקהילתי של השכונה. ואילו קיל, 34, הממוקם במקום הרביעי ברשימה, הוא פעיל פוליטי בבית היהודי ובמפד"ל מזה שנים רבות, היה יועץ שר החינוך גדעון סער, יועצו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, ובעל טור בעלון השבת "מצב הרוח".

מהבית היהודי נמסר: "זה לא הזמן לחגיגות ניצחון, גם אם אנחנו שמחים על התוצאה, ולא צריך להאשים את הסניף בהליך המשפטי גם אם היה מיותר. כעת צריך לעבוד כולם יחד לניצחון בבחירות - זה מה שחשוב. היום לא המפלגה ניצחה - כל בוחרי הבית היהודי ניצחו. אנחנו יוצאים מחוזקים לקראת הבחירות המוניציפאליות ב-85 ערים בארץ, שזהו שיא של כל הזמנים, וגם הרשימה בירושלים תהיה רשימה מצוינת".