נדחה שלב ההוכחות במשפטו של הרב אלון

בית המשפט קיבל את בקשת סניגוריו של הרב מוטי אלון שטענו כי לא קיבלו את חומר הראיות בעדויות החדשות שגיבשה הפרקליטות. "יש ניסיון לעבות את כתב האישום שהוא דל איברים", טענו עורכי הדין

חדשות כיפה אורי פולק 16/04/12 12:13 כד בניסן התשעב

נדחה שלב ההוכחות במשפטו של הרב אלון
Shalom, צילום: Shalom

שלב ההוכחות במשפטו של הרב מוטי אלון, המואשם בביצוע מעשים מגונים בתלמידיו, נדחה בעקבות בקשת סנגוריו של הרב אלון. בית המשפט קיבל היום (ב') את בקשת סנגוריו, שאמרו כי לא קיבלו את החומר בבקשה החדשה של הפרקליטות להוסיף עדים חדשים.

בתחילת הדיון טענו עורכי דינו של הרב כי "יש ניסיון לעבות את כתב האישום שהוא דל איברים, עבר שחיטה והוא בבחינת פגר ולהפיח בו רוח חיים". נציג הפרקליטות טען, מנגד, כי מטרת העדויות החדשות הינה לחזק את דבריו של אחד העדים נגד הרב. הרב אלון עצמו ישב לצד עורכי הדין כשהוא מחוייך ומלווה בבני משפחתו.

השופט חיים לירן קבע כי כל החומר יועבר לידי הסנגורים ולאחר מכן יוחלט אם לקבל את בקשת הפרקליטות להוסיף עדים.

כפי שדווח בכיפה, פרקליטות המדינה הגישה ארבע עדויות חדשות נגד הרב אלון. לפי אחת מהן, טוען אחד מתלמידיו לשעבר של הרב אלון כי הוא "הושיב אותי קרוב מאוד אליו וחיבק חיבוק ארוך. אני זוכר שאני מחבק אותו בחזרה. יצאתי מהחדר, היה לי ברור שמשהו לא בסדר, ושרק בן אדם אחד יכול לעזור לי וזה הוא".

על פי עדות אחרת המבוססת על עובדת הסוציאלית אשר עבדה בעבודות ניקיון בסמוך לביתו של הרב אלון, היא טוענת כי היא הבחינה ברב יושב ברכבו ומחבק את אחד התלמידים. "הנחתי שזו אשתו. חזרתי לבניין, המשכתי לנקות וכשחזרתי החוצה אחרי חמש-עשר דקות ראיתי עוד חיבוקים וליטופים. אחרי כמה דקות הם יצאו מהרכב, ולתדהמתי ראיתי שמדובר בנער בן 15", מתארת העובדת בעדותה.

סניגורו של הרב אלון, עו"ד ברוך רובין, ציין כי בקשת הפרקליטות מתוכננת מראש כדי לפגוע בנאשם. "מדובר במסע מתוזמר ומתוכנן על ידי גורמים אינטרסנטיים, שכל מטרתם להכפיש את שמו של הרב אלון. מדובר בעדויות ישנות שהיו בפני כל הגורמים כבר שנתיים, ולכן בקשת הפרקליטות להוספת עדים, חמישה ימים בלבד לפני תחילת המשפט, איננה ראויה. הרב אלון יוכיח בבית המשפט את חפותו לרבות אותן עדויות אלו", הוא ציין.

גם מקורביו של הרב אלון תקפו את פרסום העדויות החדשות בטענה כי הרב אלון עצמו, במסגרת חקירתו, הביא אותן כראייה לכך שההאשמות המיוחסות לו היו חלק מדרכו החינוכית - ולא מתוך כוונות פגיעה מינית.