נבחנים לתפקיד משגיחי כשרות יוכלו לגשת לבחינה באופן עצמאי

לראשונה יוכלו נבחנים לתפקיד משגיחי כשרות לגשת לבחינה באופן עצמאי וללא צורך בלימוד באמצעות מכוני הכשרה. הדבר יחסוך לנבחנים אלפי שקלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/02/15 17:19 ד באדר התשעה

נבחנים לתפקיד משגיחי כשרות יוכלו לגשת לבחינה באופן עצמאי
מכון התורה והארץ, צילום: מכון התורה והארץ

רפורמה חדשה של הרבנות הראשית תוזיל את המבחנים לתפקידי משגיחי כשרות בעשרות אחוזים, לאחר שלראשונה יותר לנבחנים לגשת באופן עצמאי למבחן ללא צורך בלימוד במכוני הכשרה.

בשנים האחרונות היה צריך כל נבחן לתפקיד משגיח כשרות ללמוד את הנושא במסגרת מכון הכשרה, שגבה אלפי שקלים על השירות, אך בימים האחרונים ירדה הוראה חדשה ברבנות הראשית לפיה יכול כל נבחן לגשת לבחינה באופן עצמאי, וללא צורך בלימוד באמצעות מכוני הכשרה. הלימוד באופן עצמאי, יחסוך לנבחנים את עלויות שכר הלימוד למכונים בסך אלפי שקלים.

על פי התכנית החדשה שיוצאת היום לדרכה, מי שברצונו לגשת לבחינת ההסמכה, יכול להוריד מאתר הרבנות הראשית לישראל או כאן את הספר "השגחה וכשרות", אשר הוכן בהכוונתו של הרב הראשי דוד לאו והינו ספר הלימוד המחייב לבחינה.

הספר היוצא לאור ע"י מחלקת הבחינות וההסמכה ברבנות הראשית לישראל, כולל בתוכו לראשונה, באופן רשמי ומסודר, את כל חומרי הלימוד הנדרשים לבחינה ואת כל נהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל. ספר הלימוד ניתן להורדה בשלב זה ללא תשלום. על פי הודעת מחלקת הבחינות וההסמכה, בעוד כחודשיים, א' אייר, יתקיים מועד הבחינה הראשון במתכונת החדשה, המותאם לספר הלימוד החדש.

הרב הראשי דוד לאו, הסביר, כי "מטרתה של רפורמה זו, היא לאפשר לנבחנים הניגשים לבחינת ההסמכה לחסוך אלפי שקלים בתשלום שכר הלימוד, ויחד עם זאת לא להתפשר על רמתם המקצועית הגבוהה". הרב לאו ביקש לציין לשבח את עבודתה המקצועית של מחלקת הבחינות וההסכמה בראשותו של הרב רפאל מזרחי שליט"א וכן את עבודתם המקצועית של הרבנים ישראל שחור ושלמה סויסה, שסייעו רבות בהכנת ובעריכת ספר הלימוד.

להורדת הספר לחצו כאן