"נאמני תורה ועבודה": לצמצם בהדרגה את תקציב הישיבות החרדיות

בעקבות חשיפת כיפה בדבר התנגדות "הבית היהודי" לקיצוץ בישיבות החרדיות, טוענת תנועת "נאמני תורה ועבודה" כי המפלגה החמיצה "הזדמנות היסטורית לצמצום הישיבות המתפרנסות מכספי ציבור"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/07/13 15:14 י באב התשעג

"נאמני תורה ועבודה": לצמצם בהדרגה את תקציב הישיבות החרדיות
Rippeym3 ויקיפדיה, צילום: Rippeym3 ויקיפדיה

תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ פנתה היום (ד‘) לחברי הכנסת של ”הבית היהודי“, בקריאה להביא לקיצוץ מדורג בתקציב הישיבות החרדיות בישראל, זאת בעקבות חשיפת כיפה מהשבוע, לפיה הרב אלי בן דהן, סגן שר הדתות, אמר כי המפלגה התנגדה לקיצוץ בישיבות החרדיות ונלחמה נגדו מול משרד האוצר.

”אנו מצרים על החמצת ההזדמנות לשינוי סדרי עדיפויות תקציביים לאור ההלכה“, אומרים היום בתנועה, ”התקציב לו זוכות הישיבות אשר יושביהן אינם מתפרסים מיגיע כפיהם, אינו מאדיר את התורה אלא עומד בניגוד להלכה. הנאמן להלכה חייב לפעול לצמצומן ההדרגתי של ישיבות אלו, ולחיזוקן במקביל של מוסדות תורה (דתיים, חרדיים וחילונים), המעודדים לשילוב של תורה ועבודה. וכן להקצאה שיוויונית, גם למוסדות תורה ויהדות המיועדים לנשים“.

בתנועה כתבו בפנייה לחברי הכנסת של ”הבית היהודי“ כי ”החשש המוצדק מיצירת עוני בחברה החרדית ראוי שיגרום לנו להעביר חלק מתקציב הישיבות החרדיות אל מוסדות להכשרה מקצועית בהם ירכשו בני הישיבות אומנות ויוכלו לחיות חיי תורה ומלאכה, כפי שנהגו רבותינו“. בתנועה טענו כי השארת תקציב הישיבות החרדיות כפי שהוא היום, ”ממשיך לעודד את מרבית בני החברה החרדית להעדיף שלא ללמוד אומנות, למרות ההלכה המפורשת המחייבת זאת“. ב“נאמני תורה ועבודה“ טוענים כי ”דרך זו של התפרנסות מכספי הציבור אינה עומדת בקנה אחד עם דרכה של תורה“.

בסיכום המכתב טענו בתנועה כי ”התופעה הנהוגה כיום בה ציבור המונה עשרות אלפי אנשים, לומד תורה ואינו מתפרנס בכוחות עצמו, היא תופעה שאין לה אח ורגע בהיסטוריה היהודית וגם לא בחברה החרדית החיה כיום בחו"ל“. בתנועה סיכמו כי ”את המגמה הברוכה החדשה של יציאת האוכלוסייה החרדית לעבודה, ראוי לחזק ולא להאט באמצעות המשך מתן התמיכה הקבועה בתקציב הישיבות“.