חשיפה: הבית היהודי מנעה קיצוץ בתקציב הישיבות החרדיות

הרב אלי בן דהן חושף כי משרד האוצר הציע למפלגתו לעדכן את התקציב כך שהוא יכלול קיצוץ בישיבות החרדיות בלבד, ללא ההסדר. המפלגה - סירבה. הרב בן דהן: לא נצביע בעד התקציב אם יפגע בישיבות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/07/13 12:58 ח באב התשעג

חשיפה: הבית היהודי מנעה קיצוץ בתקציב הישיבות החרדיות
יחצ, צילום: יחצ

הרב אלי בן דהן, סגן השר לשירותי דת מ“הבית היהודי“, מבהיר כי מפלגתו לא תצביע בעד תקציב המדינה, זאת במידה והקיצוץ הקיים בישיבות ההסדר - יישאר על כנו. גם השר נפתלי בנט, יו"ר "הבית היהודי", הבהיר היום כי "לא יהיה קיצוץ בעולם הישיבות".

בטקס שנערך אמש (א‘) בישיבת ההסדר במודיעין, בו קיבלו 33 בוגרי הישיבה תעודת סיום על שש שנות לימודיהם, אמר הרב בן דהן כי במפלגה ”קיבלו הצעה משר האוצר שהתחייב בפנינו כי ישיבות ההסדר לא תיפגענה רק אל תתעסקו בישיבות האחרות, ישיבות של הציבור החרדי". באירוע, הוענקו גם תארים לתלמידים שסיימו את המסלול להוראה המשותף לישיבה ולמכללת תלפיות.

"אני רוצה לומר בצורה הברורה ביותר שהקיצוץ שמדובר היום בתקציב הישיבות - לא נצביע לתקציב המדינה אם זה לא ישתנה“, הבהיר הרב בן דהן, שסיפר כי ”לפני מספר שבועות קיבלנו הצעה משר האוצר והתחייב בפנינו כי ישיבות ההסדר, המכינות הקדם צבאיות, הישיבות הגבוהות, הן לא תיפגענה בכלל ואני מתחייב בפניכם רק אל תתעסקו בישיבות האחרות, ישיבות של הציבור החרדי. ואנחנו אמרנו שאנחנו לא מוכנים לקבל את ההסדר הזה. אנחנו מתחייבים גם לסייע להם למרות שהם לא מתחשבים בנו ולמרות כל האמירות שנאמרות. אנחנו מאמינים בכוחה של בתורה ולכן איננו עושים חשבונות כאלו".

הרב שנוולד והרב בן דהן, אמש (צילום: יחצ)

בדבריו , התייחס הרב בן דהן לאמירות של ראש ישיבת ”פורת יוסף“, הרב שלום כהן, שכינה את הציבור הדתי-לאומי - ”עמלק“. לדבריו, "צר לי אבל מי שאמר את מה שאמר לא יכול להיקרא נעם, שהיא המידה של תלמידי חכמים בארץ ישראל. תלמידי חכמים של בבל נקראים חובלים. כפי שרואים אנו משתדלים לא להשיב לאויבים בנו ולא לענות למי שפוגע“.

ראש הישיבה, הרב אליעזר שנוולד, אמר לתלמידים כי ”אנו סבורים שעלינו להגדיל את תקופת הלימוד בישיבה, מתוך אמונה שבעת הזאת צריך להירתם למשימה של הרמת קרן התורה. אנחנו יודעים לשלב את לימוד התורה עם שרות צבאי משמעותי ועם תרומה לקהילה... אנו מדגישים תמיד שהתורה מעל לכל, ו"תלמוד תורה כנגד כולם"! ייחודנו בכך שהכל בא מתוך תורה“.