נאמני הר הבית מתכתשים בנושא בית הכנסת בגבעת זאב‎

"לא מצליח להבין את המאבק הבלתי מתפשר של יהודה גליק" כתב ארנון סגל על מאבקו המשותף על יהודה גליק על הזכות להתפלל בהר הבית, כשהוא מתייחס למאמרו של גליק על ההפסד במערכה על בית הכנסת בגבעת זאב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/11/15 11:51 כח בחשון התשעו

נאמני הר הבית מתכתשים בנושא בית הכנסת בגבעת זאב‎
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, העומד בפני הריסה, מעורר וויכוח בין נאמני הר הבית. הבוקר (ג') עקץ ארנון סגל את יהודה גליק, על טור שפרסם ב'כיפה' בו כתב "התנהל מאבק מכובד שלא צלח. ככה זה בחיים - לפעמים מפסידים! זה כואב אבל אלו כללי הדמוקרטיה". גליק הציע לאנשי בית הכנסת לקבל את המבנה החלופי שהציע שר הביטחון.

"לא מצליח להבין את המאבק הבלתי מתפשר של יהודה גליק" כתב סגל בציניות. "כאשר מציעים לו רחבת תפילה חלופית בקרבת מקום, למה להתעקש על מה שאיננו אפשרי? למי זה יועיל? היה פה מאבק מכובד, אבל הפסדנו בכמה בג"צים. צריך לכבד את הכרעת הרשויות גם כשאיננה תואמת את רצוננו. המאבק הזה פשוט משניא אותנו על הציבור" כתב סגל בביקורת על דבריו של גליק כשהוא מצדד במאבק של אנשי בית הכנסת 'איילת השחר'.

כאמור, גליק טען כי אנשי בית הכנסת צריכים להכיר בכך שהפסידו במאבק. "המאבק הזה לא ימנע את הפינוי. הוא ישניא את המתיישבים על הציבור! לא יותר מכובד לכבד את החלטת בג"ץ? האם איננו דורשים מאחרים לכבד את בג"ץ כאשר החלטותיו מוצאות חן בעינינו?" כתב גליק ועורר את חמתם של רבים מהעוקבים שלו, שתהו אם פורץ ערבי כתב את הדברים ולא גליק עצמו.

כזכור, בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבג"ץ, נקבע כי הריסתו של בית הכנסת תתבצע לא יאוחר מיום 17.11.2015. בפסק הדין כתבו השופטים כי הם מבקשים שלא לחכות עד התאריך הנקוב, ולבצע את ההריסה בהקדם. במקום מתבצרים רבים והפינוי צפוי להיות קשה ואלים.