נאמני הר הבית חוגגים: אבי רואיף הולך הביתה

תקופת כהונתו של קצין מרחב דוד במשטרת ירושלים לוותה בהאשמות רבות בשל התנהלותו ביחס לאישורי הכניסה להר הבית. כעת, יש החוגגים את סיום כהונתו

חדשות כיפה אורי פולק 28/06/11 16:49 כו בסיון התשעא

נאמני הר הבית חוגגים: אבי רואיף הולך הביתה
אריאל הורוביץ, צילום: אריאל הורוביץ

נאמני הר הבית יחגגו השבוע את סיום תפקידו של קצין מרחב דוד במשטרת מחוז ירושלים, אבי רואיף, הנאשם על ידם בהתנכלות מתמדת ליהודים המעוניינים לעלות לאתר הקדוש. במהלך השנים האחרונות ניהלו נאמני הר הבית מאבק משפטי נגד רואיף, במהלכו דרשו מספר פעמים את הדחתו מתפקידו, זאת בשל התנהלותו ביחס לאישורי כניסה למתחם. "פעילותו של הקצין מסייעת לאויב המוסלמי בהר הבית", טענו בזמנו הפעילים.

"העולים להר הבית החפצים בבניין בית המדרש חוגגים בשמחה, שירה וריקודים את סילוקו של קצין מרחב דוד, אבי רואיף", נכתב בהזמנה לכנס, בו צפויים להשתתף מי שסורבו על ידי הקצין רואיף מלעלות להר הבית במהלך השנים האחרונות. הכנס צפוי אף לעסוק במספר הצעות הנוגעות לקידום ושיפור נושאי העלייה להר הבית, ביניהן גם אפשרות של תביעה ייצוגית בבית המשפט - בעניין זה.

"תנועות המקדש והר הבית הכריזו על יום זה כיום חג לעולים להר הבית, יום שבו גדול רודפי העולים להר הבית מסיים את רדיפותיו, האיש ששבר שיאים ברדיפת יהודים, חילק צו איסור כניסה להר הבית להמון יהודים", נמסר בתגובה לכיפה לקראת הכנס.

יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית, מסביר בשיחה עם כיפה כי "אבי רואיף התנכל באופן שיטתי ליהודים רבים שביקשו לעלות ולהתפלל בהר הבית. סיום תפקידו הוא סיבה למסיבה והזדמנות לתקווה כי מחליפו בתפקיד יהיה אדם הגון יותר, שיקדם דיאלוג עם נאמני הר הבית. אני סבור כי מתוך דיאלוג איתנו, ניתן יהיה לפתור סוגיות רבות בהקשר של העלייה להר הבית - ולאפשר ליהודים רבים להתפלל במקום הקדוש".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה לכיפה כי "ניצב משנה אבי רואיף מסיים בימים אלו קדנציה מוצלחת מאוד בת 3 שנים כמפקד מרחב דוד ויקודם בזמן הקרוב לדרגת תת ניצב כראש חטיבת המודיעין בשירות בתי הסוהר".