מתקפה וירטואלית על סמוטריץ לאחר שדרש כי חברי עמותות יענדו תג זיהוי

עמוד הפייסבוק של חבר הכנסת מותקף במאות תגובות ופוסטים לאחר שהציע כי לוביסטים מטעם העמותות יצטרכו לענוד תג זיהוי בחוק העמותות שהגיש

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/06/15 14:35 ד בתמוז התשעה

מתקפה וירטואלית מתבצעת על עמוד הפייסבוק של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ לאחר שהגיש בשבוע שעבר הצעת חוק העמותות בו הציע בין היתר שלוביסטים מטעם העמותות יצטרכו לענוד תג זיהוי.

מאות תגובות ופוסטים נזעמים טוענים כי קיימת הקבלה בין הצעתו של סמוטריץ לבין ענידת התלאי הצהוב על בגדי היהודים בזמן השואה, זאת למרות שבכנסת מקובל זה שנים כי בעלי תפקידים שונים יענדו תג בצבע מיוחד על מנת לזהותם.

"הצעה לשים תג על בגדו של מי שקבל מימון מחו״ל? חחח זה מה שאתה מציע שבנימין נתניהו ישים על דש בגדו ? הרי קבל יותר ממליון כן 1000000 ש״ח מחו״ל. אתה ממש בעדו הא? ואם בעצם התכוננת לא אליו אלא לשמאלנים (טפו טפו טפו). אז יש לי הצעה יותר טובה ופשוטה, תכניס את כל השמאלנים למחנות ריכוז, מה דעתך ? אשמח לשמוע!”, כתב גולש בציניות ואחר הוסיף "אני חושב כי אתה אדם רע ומרושע".

במקביל, הציע היום (א') סמוטריץ הצעת חוק הדורשת כי בכירים בשירות הציבורי יצהירו על הונם, זאת בדומה לחברי כנסת, ומי שהתנגדה להצעה הייתה במפתיע חברת הכנסת סתיו שפיר אשר נלחמה בכנסת שעברה על שקיפות.

"בימים אלו שבהם לצערנו מתגלה שאיש אינו חסין מפגעי השחיתות והיא חדרה גם למסדרונות המשטרה, הפרקליטות ומערכת המשפט הצעתי להחיל את החובה המוטלת היום על נבחרי ציבור להגיש הצהרת הון גם על בכירים בשירות הציבורי”, הסביר הבוקר סמוטריץ את עמדתו בנושא.

"כשכתבנו את החוק היינו בטוחים שתהיה סביבו הסכמה מקיר לקיר ושנצליח לפעול יחד עם החברים מהשמאל לחיזוק החברה בישראל ולהרחבת השקיפות הציבורית. התאכזבנו”.

"חברת הכנסת סתיו שפיר, מי שבנתה את הקריירה הפוליטית שלה על הוויכוחים הקולניים בוועדת הכספים לכאורה למען שקיפות, סירבה להצטרף להצעתי ולחתום על החוק. כנראה שאצל חברת הכנסת שפיר שקיפות היא רק אמצעי כדי לפגוע בחטיבה להתיישבות ובפעולותיה החשובות לפיתוח ההתיישבות ביו"ש בנגב ובגליל. אצלנו לעומת זאת שקיפות היא ערך אמיתי כדי לקדם שיח ענייני וגלוי על סדר היום של החברה הישראלית”.

חברת הכנסת סתיו שפיר מסרה בתגובה: ״מדובר בהצעה שמטרתה להכפיף את המערכת השיפוטית לפוליטיקאים ולהפחית מסמכויותיו של מבקר המדינה. אין בה שום אלמנט של חשיפת הצהרות ההון לציבור - באופן שקוף וכפי שצריך להיות בעניין הצהרות של פוליטיקאים. נוסף על כל אלה, עד שחה״כ סמוטריץ לא יתנצל בפומבי על שהצעיד בהמות במחאה פוגענית נגד זכויותיו של ציבור שלם בישראל, לא נשתף אתו פעולה בשום דבר ועניין״.