מתפללים מתבצרים בבית הכנסת איילת השחר

למרות בקשת המשטרה לדחות את הריסת בית הכנסת, בגבעת זאב חוששים כי הריסת בית הכנסת "איילת השחר" תחל כבר הבוקר. מאות התקבצו במקום לאמירת סליחות ולימוד

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 04/11/15 08:35 כב בחשון התשעו

מתפללים מתבצרים בבית הכנסת איילת השחר
צילום: אילנה הופמן-דרור, צילום: צילום: אילנה הופמן-דרור

מאות אנשים התקבצו הלילה בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, המיועד להריסה, זאת בעקבות האפשרות כי הבוקר יחלו בהריסת בית הכנסת.

אילנה הופמן-דרור, חברת מועצת גבעת זאב מטעם הבית היהודי, המנהלת בשבועות האחרונים את המאבק כנגד הריסת בית הכנסת, הגיעה הלילה למתחם בית הכנסת וסיפרה לכיפה "קהל גדול מרחבי הארץ התקבץ במקום והוא החל להתארגן למאבק". הופמן-דרור סיפרה כי רבים מהמשתתפים עוסקים בתפילה ובזעקה, וחלקם נערכים בעזרת צמיגים, עצים ובלוני גז. "אסור להרוס בית כנסת במדינת ישראל. כחברת מועצה מטעם הבית היהודי אני מנסה למצוא כל פתרון, העיקר שבית הכנסת איילת השחר לא יהרס" הוסיפה הופמן-דרור.

לפני מספר ימים ביקשה המשטרה מבית המשפט לדחות את הפינוי בשלושה שבועות, זאת בשל המצב הבטחוני השורר בארץ. נשיאת בית המשפט, מרים נאור, דחתה את בקשת המשטרה בטענה כי בקשה שכזו צריכה להיות מוגשת על ידי הפרקליטות ולא על ידי המשטרה. הבוקר צפויה השופטת לקיים את הדיון בבקשה. אם הבקשה תידחה יצא הפינוי לדרך מיד עם סיום הדיון בבית המשפט.





(צילום: צילום: אילנה הופמן-דרור)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן