מתנדנדת על אחוז החסימה: מפלגת יחד מכפילה המאמצים לקראת הבחירות

בירושלים יערכו הערב שני כנסים משמעותיים של מפלגת יחד בהשתתפותם של בכירי הרבנים בכנס לר"מים ורבניות מוכרות בכנס נשים. במקביל, הפיצו גורמים בסביבתו של הרב אליהו מכתב בו הוא אומר שיצביע ליחד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/03/15 16:18 יט באדר התשעה

מתנדנדת על אחוז החסימה: מפלגת יחד מכפילה המאמצים לקראת הבחירות
shutterstock, צילום: shutterstock

על רקע סקרים המנבאים מעבר בקושי של אחוז החסימה, במפלגת יחד מכפילים את המאמצים לקראת הבחירות, ופונים לקהלי היעד באמצעות בכירי הרבנים והרבניות על מנת למשוך אותם למפלגה.

בשני כנסים נפרדים, לגברים ולנשים, ינסו הערב (ג') פעילי המפלגה לשכנע את המצביעים הפוטנציאליים בירושלים להצביע עבורם בקלפיות ביום שלישי הבא, בעוד שבוע בדיוק.

בעוד כשעתיים יקיימו במפלגה כנס ר"מים, מלמדים ובני תורה, 'לחיזוק תנועת יחד'. בכנס, בהשתתפותם של הרב מאיר מזוז, הרב דב ליאור, הרב מרדכי שטרנברג והרב דוד חי הכהן, ובברכתו של הרב צבי טאו, תחת הכותרת 'חינוך לבניין המדינה מתוך תורה' ינסו הפעילים לגרום לרבנים להצביע עבורם בקלפי. “גילינו שקשה לשכנע את ראשי המוסדות להודיע על תמיכה ביחד כי הם תלויים בכספים מצד הבית היהודי אך הר"מים בהחלט פתוחים ומעוניינים להצביע עבורנו", מספרים גורמים ביחד ל'כיפה'.

במקביל, שעה וחצי לאחר תחילת כנס הר"מים, ינסו לראשונה כפי הנראה פעילי יחד לשכנע גם את הבוחרות להצביע יחד. במפגן כוח של המפלגה ישאו דברים הרבנית צביה אליהו, הרבנית ימימה מזרחי, ציפי ישי, הרב מאיר מזוז, אלי ישי ויוני שטבון. העובדה כי הרבנית ימימה מזרחי תופיע באירוע תגרום ללא מעט נשים להגיע אליו, ועל כן צפויה כפי הנראה נוכחות גבוהה באירוע.

בנוסף לכנסים, מפיצים גורמים בסביבתו של הרב שמואל אליהו מכתב אותו כתב בנוגע למפלגת יחד. הרב אליהו מנוע מלהודיע על קריאה לתמיכה במפלגה מתוקף תפקידו כרב עיר, אך הוא מבהיר במכתב כי הוא יצביע ליחד על מנת לחזק את הימין ואת בנט.

"אני מאוד אוהב את נפתלי בנט. בבחירות הקודמות הצבעתי לו ופעלתי בשבילו. חשוב מאוד שהוא יצליח בבחירות הבאות למען עם ישראל ולמען ארץ ישראל. חשוב מאוד גם שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה. למרות שיש לי כמה ויכוחים איתם הם מייצגים אותי בכבוד".

"מה נעשה אם יחסרו ל'יחד' חמישים קולות בספירה הסופית?”, שואל הרב אליהו. "בכל הסקרים של החודש האחרון יש ל'יחד' בין 4 ל-5 מנדטים בסקרים. כולנו יודעים שבימים האחרונים יש נדידת קולות, עלול להיווצר מצב שבגלל 50 קולות ילכו למעלה מ-120,000 קולות לטמיון. אם זה יקרה - נתניהו לא יהיה ראש ממשלה ונפתלי בנט לא יהיה שר. למען נתניהו ולמען בנט - אני מצביע 'יחד'”.

"צריך להוציא את הספרדים משבי דרעי וש"ס. כל הרבנים הספרדים היו ציונים בעניני ארץ ישראל וחרדים בעניני מצוות. אוהבי ארץ ישראל והתיישבות. אוהבים את חיילי צהל. אוהבים כל יהודי וגם מדקדקים במצוות. הנהירה של הציבור הספרדי לש"ס באה על רקע הפשרנות שהייתה במפד"ל של פעם. דרעי ניצל אותה למשוך את הצבור הספרדי לכיוון אוסלו. צריך לעזור ל'יחד' לנצח את דרעי וש"ס", מוסיף הרב אליהו.

בנוסף, הוא אומר, "צריך לעצור את מגמת הפשרנות בבית היהודי. כולנו נדהמנו כשראינו את הבית היהודי מביא זמרות שישירו את המנון הבית היהודי. לטובתם, אנחנו צריך לאותת להם שזה לא הכיוון הנכון. אנחנו אוהבים את הבית היהודי. אבל הוא חייב להבין שצריך לעצור את הכיון הזה. אם אנחנו רוצים בית יהודי חזק לאורך ימים, צריכים לחזק היום את הצד התורני של 'יחד'. אולי זה יאפס את מקבלי ההחלטות בבית היהודי".

"מתחת לפני השטח פועלים גופי שמאל בעידוד מדינות חו"ל שמעודדים את הערבים לצאת להצביע בהמוניהם. מי שמכיר את הקלפיות של הערבים, יודע שהם מזייפים בכמויות בלי שום נקיפות מצפון. לא נתפלא אם נראה קלפיות עם 100% הצבעה. זה לא משנה אם אנחנו מציעים ליכוד או בית יהודי או ליכוד. חייבים לצאת להצביע בהמונינו. חייבים לעשות כל מה שביכולתנו לעורר את השטח - להצביע להביא אחרים. לתלות שלטים. לפעול בכל הכח למען ה'. למען מדינת ישראל, למען ההתישבות. למען המדינה היהודית", מסכם הרב אליהו.

בתגובה למכתבו של הרב אליהו מוסרים בתנועת נאמני תורה ועבודה, "היום פרסם הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, מכתב שבו תמך במפורש במפלגת 'יחד', בניגוד מובהק לתקנון ולנהלים. תנועת נאמני תורה ועבודה מגנה את המעורבות הפוליטית של רבני ערים, המבזה את מוסד הרבנות הממלכתי, וקוראת לשר הדתות ולסגנו וכן לרבנים הראשיים לרענן את ההוראות לרבני הערים האוסרות על מעורבות פוליטית-מפלגתית של רבנים מכהנים, או על הבעת עמדה שהקשרה הוא מובהק באופן פוליטי. אנו סבורים כי מעורבות פוליטית של רבנים מכהנים מטעם המדינה פוגעת במעמדו של מוסד הרבנות הממלכתית אשר אמור לשרת את כלל הציבור ולא את חלקיו;. דבר לא מונע מהרב אליהו לעסוק בפוליטיקה, אך כל עוד הוא נושא בתפקיד ממלכתי עליו לכבד את כלל האוכלוסייה, ללא קשר לדעותיו האישיות”.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן