מתנדבי שירות לאומי יוכלו ללמוד ולעבוד בשנה השנייה לשירותם

בניסיון לעודד ביצוע התנדבות של שנתיים במסגרת השירות הלאומי, הוציא מנכ"ל השירות הלאומי הנחייה לפיה מתנדבי השנה השנייה יוכלו לקבל אישור לימודים ועבודה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/08/14 12:32 ה באלול התשעד

מתנדבי שירות לאומי יוכלו ללמוד ולעבוד בשנה השנייה לשירותם
יחצ, צילום: יחצ

בשורה למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי. מנכ"ל השירות האזרחי לאומי שר שלום ג'רבי הוציא לקראת שנת השירות תשע"ה הנחייה לפיה מתנדבי השירות הלאומי בשנה השנייה להתנדבותם יוכלו לקבל אישור לימודים ועבודה בו זמנית. “לאחר דיונים שקיימנו בנושא ובעידודו של השר הממונה ח"כ אורי אורבך, החלטנו להוציא נוהל חדש שיעודד ויתגמל את המתנדבים אשר יבחרו להתנדב שנה נוספת", הסביר ג'רבי את המהלך בדף הפייסבוק שלו.

על פי ההוראה החדשה יוכלו מתנדבי השירות הלאומי בשנת ההתנדבות השנייה שלהם לעבוד וללמוד בד ובד עם התנדבותם. כך, הם יוכלו ללמוד עד 12 שעות שבועיות לעומת 6 עד כה ללא אישור מיוחד, ובהתאם למצבם החברתי כלכלי, יוכלו לעבוד עד 20 שעות שבועיות במקום 12 עד כה. “כמובן לאחר שעות השירות ולא על חשבונו".

"אנו עוסקים רבות בשאלה כיצד ניתן לעודד את מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי לשרת במשך שנתיים בשירות הלאומי”, הסביר ג'רבי. "מעבר לצד הערכי והחינוכי המהותי שבהתנדבות במשך שנתיים לשירות הלאומי-אזרחי, התנדבות במשך תקופה כזו תחזק מקומות שירות רבים וחשובים המעוניינים לקלוט מתנדבים למשך שנתיים, אך נתקלים במחסור במתנדבים”.

"מעבר לכך, אני גם רואה קשר ישיר בין היעד שהצבנו להשוואת תנאי המתנדבים לתנאי החיילים העורפיים, לבין היעד שהצבנו להעלאת שיעור הבוחרים להתנדב שנתיים. אני מאמין כי כך יוכלו מתנדבים רבים לממש את רצונם להתחיל בלימודים ובעבודה לאחר שנת השירות הראשונה, אך במקביל גם להמשיך את שירותם החשוב במשך שנה נוספת”.