מתיישבי גוש עציון הצדיעו לתא"ל אלון

לאחר ההתקפות האישיות נגדו, זכה מפקד אוגדת יהודה ושומרון לעדנה: מתיישבי כפר עציון ערכו לכבודו ערב הצדעה והוקרה

חדשות כיפה אורי פולק 27/07/11 10:17 כה בתמוז התשעא

מתיישבי גוש עציון הצדיעו לתא"ל אלון
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מתיישבי גוש עציון ערכו אמש (ג') ערב הצדעה למפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, זאת על רקע ההתקפות האישיות נגדו במהלך החודשים האחרונים. האירוע התקיים ביוזמת בית ספר שדה כפר עציון והשתתפו בו מאות ממתיישבי האזור, שציינו במסגרת האירוע 70 שנה לארגון הפלמ"ח.

במהלך הערב הוענק שי לתא"ל אלון ונאמרו דברים בגנות ההתקפות נגדו ובעד פעילותו של מפקד האוגדה למען ההתיישבות באיו"ש. אליעז כהן, משורר תושב כפר עציון וממארגני האירוע, ציין כי דווקא מפני שתא"ל אלון מחובר כל כך להתיישבות, הוא "נאלץ לקבל התעמרות מאנשים קיצוניים". כהן ציין כי התנהלות דומה הייתה בקרב הקיצונים גם כלפי קודמו בתפקיד, תא"ל נועם תיבון, שנרדף אף הוא במהלך תקופת כהונתו.

"אלו שרודפים ומתנכלים לתא"ל אלון מוציאים את עצמם מכלל ישראל בהתנהגות שלהם ובעיני רוב הציבור שלנו הם לא בשר מבשרה של ההתיישבות", הסביר כהן, "הרדיפה הזו היא מחרידה והערב אנחנו רוצים לומר לאלון ולפקודיו שאנחנו עימם ושהם חלק מאתנו". מארגן האירוע הבהיר כי "צה"ל הוא אנחנו ואנחנו הוא צה"ל - אסור שקיצונים ייצרו חיץ ביננו לבינם".

כפי שדווח בכיפה, לפני כחודש נחשף כי תא"ל אלון תדרך את פקודיו והדגיש כי הוא מבקש לתחקר חיילים המתגוררים בהתנחלויות, ביניהם חיילים דתיים, זאת מפני שהם עלולים להדליף מידע על פינוי עתידי של מאחזים. "עלינו כמפקדים לבדוק ולאפיין בצורה יסודית את רקע החיילים. יש לראיין את החיילים בעלי הפוטנציאל שעלולים לפגוע בביטחון המדינה ולשבצם בהתאם בתפקידים בהם אינם חשופים למידע רגיש", לשון המכתב שנשלח אל המפקדים.

השבוע נפגשו רבנים בכירים בציונות הדתית עם תא"ל אלון, ביניהם הרבנים חיים דרוקמן ואלי סדן, זאת על רקע ההתקפות האישיות נגדו בעת האחרונה. הרבנים חיזקו את ידיו של הקצין הבכיר ומתחו ביקורת נוקבת על ההתקפות האישיות נגדו בעת האחרונה.