ניצן אלון נפגש עם רבנים בכירים בציונות הדתית

המפגש נערך בביתו של תא"ל ניצן אלון, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, על רקע ההתקפות האישיות נגדו. הרב דרוקמן: "באנו להביע שאט נפש מההפגנות נגד קצין בצה"ל"

חדשות כיפה אורי פולק 24/07/11 07:46 כב בתמוז התשעא

ניצן אלון נפגש עם רבנים בכירים בציונות הדתית
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מפגש פסגה התקיים ביום שישי האחרון במושב ניר בנים, בביתו של תא"ל ניצן אלון, מפקד אוגדת יהודה ושומרון. בחדשות ערוץ 2 פורסם אמש (שבת) כי רבנים בכירים בציונות הדתית ובראשם הרב חיים דרוקמן, ראש מוסדות "אור עציון" והרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" שבעלי, נפגשו עם הקצין הבכיר על רקע ההתקפות האישיות נגדו בעת האחרונה.

בחודשים האחרונים ולמעשה מאז הירצחו של בן יוסף לבנת ז"ל בשובו מקבר יוסף שבשכם, תקפו גורמים שונים בימין הקיצוני את תא"ל אלון, באשמה כי הוא הגורם המגביל את כניסת האזרחים את מתחם קבר יוסף שבשכם. בהפגנות שונות שנערכו מול ביתו של אלון, טענו המפגינים כי אשתו, פעילה בשמאל הקיצוני, מהווה גורם מסית המשפיע על קבלת ההחלטות של מפקד האוגדה.

אלא שהמפגש האחרון בין הרבנים לבין תא"ל אלון, נשמע קצת אחרת. הרבנים ישבו עם תא"ל אלון ורעייתו לאורך שעה ארוכה ושוחחו על ענייני השעה ועל המצב האישי איתו מתמודדים אלון ובני משפחתו. במהלך המפגש הבהיר הרב דרוקמן, בשם הרבנים, כי "באנו להביע את שאט נפשנו מההפגנות מול ביתו של של קצין בצה"ל שמוסר את נפשו למען ביטחון עם ישראל. לא יעלה על הדעת שמיעוט קטן יבוא ויעשה דברים כאלה, והציבור יחשוב שזוהי עמדתו של הרוב".

הרב סדן חיזק את תא"ל אלון על דרכו וסיפר כי הוא "יודע איזה קורבן משפחות מוכנות להקריב כדי שהבעל יהיה במשך שנים מחוץ לבית, יסכן את חייו למען ביטחון מדינת ישראל. יש לי בת עם שישה ילדים קטנים שבעלה מג"ד בגולני בעזה ובן סמח"ט.

תא"ל אלון, מצידו, סיפר לרבנים כי כואב לו על כך "שנוצר פה עיוות, יש פה מיעוט של מיעוט שמוציא לכם שם רע. במושב שלי בטוחים שכל המתנחלים כאלה. אם יש לנו חילוקי דעות, אשתי וילדי בוודאי צריכים להיות מחוץ לסיפור".

הרב דרוקמן סיכם את עמדתו והבהיר מבחינתו כי "כל מי שפוגע ברכוש של צה"ל ומדבר באלימות, בין אם מדובר באלימות מילולית כלפי חיילי צה"ל וקציניו, אין לזה שום מקום. צה"ל צריך להיות מחוץ לכל ויכוח".