מתיחה אכזרית: אלפי שיחות והודעות לזועבי הגיעו לאדם הלא נכון

הוואטסאפ ממשיך להוכיח את אכזריותו. אלמונים הפיצו מספר טלפון וטענו כי מדובר בטלפון האישי של חברת הכנסת חנין זועבי. התוצאה: אלפי שיחות והודעות sms עם קללות לאדם פרטי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/06/14 15:17 כ בסיון התשעד

מתיחה אכזרית: אלפי שיחות והודעות לזועבי הגיעו לאדם הלא נכון
Twin Design / Shutterstock.com, צילום: Twin Design / Shutterstock.com

אכזריות בלתי נסבלת. עשרות קבוצות וואטסאפ בציבור הדתי והחרדי הפיצו מספר טלפון שנטען ששייך לחברת הכנסת חנין זועבי, בעקבות התבטאויותיה אודות חוטפי הנערים מגוש עציון. “יוזמה ברשת הוואטסאפ", נכתב בהודעות לעיתונאים. “עשרות קבוצות בציבור הדתי והחרדי צירפו בשעה האחרונה את ח"כ זועבי לקבוצות וואטסאפ, שם נאמרו דברים בגנותה ובקשת התנצלות לאחר התבטאויותיה כי החוטפים לא טרוריסטים".

בפועל, מספר הטלפון אותו פרסמו שייך לדורון ביינהורן אשר קיבל באופן פתאומי אלפי טלפונים והודעות sms משמיצות, חלקן כוללות התבטאויות וקללות.

(צילום: דורון ביינהורן)

(צילום: דורון ביינהורן)

"מישהו חשב שזה מצחיק והפיץ בקבוצות ווטסאפ של חרדים את המספר שלי כמספר של חנין זועבי", זעם ביינהורן בשיחה לכיפה. "ברבע שעה קיבלתי כ-80 שיחות ומאות הודעות נאצה". בהמשך קרס הטלפון הסלולרי שלו מהעומס.

בימים האחרונים נראה כי קבוצות הוואטסאפ הפכו למטרד במקרה הטוב ולרעה חולה במקרה הרע. ביום שני האחרון הופצו הודעות שקריות בימים האחרונים ברשתות החברתיות ובהודעות הווטסאפ המבשרים על מותם של הנערים החטופים, שהגיעו עד לבני המשפחה.

"בצער רב התקבלה הידיעה מפי כתבים, שעדין חל צו איסור פרסום חלקי עליה, על מותם של שלושת החטופים בידי שני מחבלים" נכתב בהודעות שהופצו. "אתמול בפשיטות שערך צה"ל לתוך בתי ערבים בחברון, נתפסו שני המחבלים שרצחו. מבחינת צה"ל, הפרשייה הגיעה כמעט לסיומה. רק מנסים כעת למצוא את גופות הנערים".

גם בתחילת האירוע, עם כניסת השבת, עוד כשחל על אירוע החטיפה צו איסור פרסום, גל של שמועות אודות הנערים החטופים הציף את הרשת.

(צילום: דורון ביינהורן)

הרב שמואל אליהו התייחס אתמול (ג') לנושא בשיחה עם כתב 'כיפה'. "זה שהמציא את הידיעה, צריך לבקש על המעשה הזה סליחה, ולהתנצל ברבים על הדברים הללו. ואני אכן מצפה שדברים יקרו, שיבין מה עשה ויבקש על כך סליחה".

"מדובר בנושא רגיש, שאינו צחוק אלא שקר”, מבהיר הרב אליהו והוסיף: “העברתם של ידיעות כאלו, אם בתמימות או במכוון, הינה העברת שקר. ישנם הרבה ידיעות כאלה, בהן מוסרים ברבים הודעות מפי מקובלים ומפי שמיים. כך לא עובדים גדולי ישראל והשמיים לא עובדים כך. על המפיצים, אם בתמימות או במכוון, לקבל על עצמם לא להיות צינור להעברת שקרים".