מתה מפצעיה לוחמת מג"ב שנפצעה בפיגוע בירושלים

שלושה מחבלים חמושים ברובים וסכינים, דקרו וירו בשתי לוחמות מג"ב בירושלים, אחת מהן נפטרה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/02/16 14:13 כד בשבט התשעו

מתה מפצעיה לוחמת מג"ב שנפצעה בפיגוע בירושלים
דוברות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

פיגוע דקירה אירע היום (ד') בשער שכם, בירושלים. שלושה מחבלים חמושים, בנשקים חמים, סכינים ומטעני נפץ הגיעו לאזור שער שכם. צוות לוחמי מג״ב הבחין במחבלים שעוררו את חשדם. אחד המחבלים מסר ללוחמים תעודת זהות, בעוד השני, באותו הזמן, שלף רובה והחל לירות בהם במקום. כתוצאה מהפיגוע נרגה לוחמת מג"ב ולוחמת נוספת עדיין פצועה באורח קשה.

צוות לוחמים נוסף שהיה במקום זיהה את הפיגוע, וירה במחבלים, וחיסל אותם. קודם לכן חששו במשטרה כי שהשלושה הטמינו במקום גם מטען חבלה, אך חשש זה הוסר לבסוף. שער שכם, הוא אזור שידע לא מעט פיגועים בגל הטרור הנוכחי.

חברת הכנסת שולי מועלם אמרה בתגובה כי "הפיגוע בירושלים הוא תוצר נוסף של מנגנון ההסתה של הרשות הפלסטינית שמופעל בתקשורת ובמערכת החינוך. מי שמטפח בקרב ילדיו הערצה כלפי מחבלים, אינו מעוניין לא בתהליך מדיני ולא בשלום".

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים אמר כי נמנע אסון גדול מאוד: "יצא לי לשוחח עם הלוחמים האמיצים שלא חששו ליצור מגע", סיפר, "נוצר קרב אמיתי. בקרב הזה שוטרי ירושלים ומג"ב מנעו אסון גדול יותר. המוכנות של השוטרים היא זו שיצרה את המגע והצילה חיים. הציבור הירושלמי צריך לפתוח עיניים ובמקרה כזה לא לחשוש לייצר מגע. הערנות הזאת היא שתמנע את הפיגועים".

דב קלמנוביץ, המשנה לראש עיריית ירושלים אמר בתגובה לפיגוע, כי יש צורך לתגבר את כוחות הביטחון בבירה: "הגיעה העת לפעול. קראתי בעבר והיום קריאתי מקבלת משנה תוקף. חייבים לפעול נגד הטרור ולא רק להתגונן. לא יתכן כי ירושלים בירת ישראל, תהווה מוקד עלייה לרגל עבור מחבלים. יש צורך להכניס כוחות צבאיים לעיר במוקדי החיכוך, להגביר את פעילות כוחות הביטחון שכבר פרושים בעיר ולהחיל ריבונות על כל חלקי ירושלים בדגש על העיר העתיקה, ע"מ למנוע מקרים של התארגנות לפיגועים ויציאת מחבלים לפעולה".

(צילום: הלל מאיר TPS)