משרד החינוך למורים: התחילו את המדורות במוצ"ש

בחוזר שהפיץ מנכ"ל משרד החינוך לכלל מנהלי המחוזות, נדרשו המורים להורות לתלמידים שלא להתחיל את מדורות ל"ג בעומר לפני צאת השבת

חדשות כיפה אורי פולק 17/05/11 00:00 יג באייר התשעא

משרד החינוך למורים: התחילו את המדורות במוצ"ש
DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by, צילום: DMY, ויקיפדיה העברית , -cc-by

משרד החינוך אמנם סירב לדחות את חופשת ל"ג בעומר למרות שארגון רבני "צהר" ביקש ממנו לעשות זאת, אך בשל החשש מחילול שבת בחגיגות ל"ג בעומר הקרוב, דואגים במשרד החינוך להבהיר לכלל התלמידים כי עליהם להמתין עם המדורות - לפחות עד צאת השבת.

בחוזר מנכ"ל משרד החינוך שהופץ היום (ג') לכלל מנהלי המחוזות במשרד, הנחה ד"ר שמשון שושני את המורים שלא להתחיל את המדורות או פעילויות נוספות לתלמידים לפני צאת השבת. "הרבנות הראשית הפנתה את תשומת לבנו לתלונות רבות המתקבלות מהורים בעלי אופי דתי-מסורתי, הקובלים על כך שילדיהם הוזמנו למדורות ל"ג בעומר במסגרת בתי הספר, אשר פעולתן מתחילה בעיצומה של השבת. אנו מבקשים מכם להנחות את בתי הספר להקפיד על כך שיימנע חילול שבת", נכתב בחוזר.

המהלך שיזם משרד החינוך מגובה בעמדתו של שר החינוך, גדעון סער, אשר הנושא קרוב ללבו. כפי שדווח השבוע בכיפה, הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, כבר החליטו לדחות את חגיגות ל"ג בעומר החל בעוד למעלה משבוע, ממוצאי השבת ליום ראשון. הרבנים הראשיים עשו זאת לאחר התייעצות עם הרב עובדיה יוסף, אשר פסק כי בשל החשש לחילול שבת בהכנות להדלקת המדורות, הוחלט לדחות את המדורות ליום ראשון, במשך היום כולו ועד לשקיעה.

במכתב שהוציאו הרבנים הראשיים הוסבר כי "בדורות האחרונים יש רבים גם שאינם מקפידים במצוות, שבאים להתפלל ולהדליק מדורות, יש חששות כבדים של חילול שבת ח"ו, כשל"ג בעומר חל ביום ראשון בשבת". על פי המכתב, "לאחר התייעצות עם גדולי הרבנים בארץ הקודש ועל ראש צבאם הוד קדושת מרן גדול הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א, הוחלט לדחות את הדלקת המדורות ממוצאי שבת ליום ראשון, במשך היום כולו".