משרד החינוך יממן מסעות לפולין

על פי התוכנית המשותפת של משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, יחולקו תלמידי ישראל למדדים חברתיים-כלכליים, כשתלמידים נזקקים יזכו למימון כמעט מלא של המסע

חדשות כיפה אורי פולק 25/07/11 13:26 כג בתמוז התשעא

שר החינוך, גדעון סער, הציג היום (ב') בוועדת החינוך של הכנסת תכנית לסבסוד משמעותי של משלחות התלמידים לפולין, זאת לאור המאבק הציבורי בנושא במהלך השנים האחרונות, שטען לאפליית מי שאין ביכולתו לממן את המסעות היקרים.

על פי התוכנית שהוצגה במשותף עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, כ-50 מיליון שקלים בשנה יוקצו לסבסוד תלמידים על פי קריטריונים חברתיים-כלכליים, תחת הכותרת "התוכנית לביטול האפליה". על פי המשרד, מטרת התוכנית הינה "לשנות את המצב הקיים לפיו מרבית התלמידים הלוקחים חלק במשלחות לפולין מגיעים מרקע כלכלי מבוסס יחסית".

במשרד החינוך מעריכים כי המודל החדש, שיכנס לתוקפו החל משנת 2012, יסייע בהגדלה משמעותית של סך התלמידים הלוקחים חלק במשלחות לפולין. התלמידים במדד טיפוח 10-9, יזכו לסבסוד בשיעור של כ- 70% מעלות המסע, זאת במסלול מדורג עד לתלמידים במדד טיפוח 1-4, להם לא יינתן סבסוד.

שר החינוך, גדעון סער, הבהיר היום כי "למהלך זה חשיבות לאומית וחברתית. הוא מדגיש את החשיבות במסעות לפולין, התורמים גם לחיזוק הזהות היהודית ותחושת המחויבות לזיכרון השואה ולקיומה של מדינת ישראל, שהיא מדינתו של העם היהודי".