משרד החינוך: ילמדו רק חלקים בתורת האבולוציה הקשורים לביולוגיה של צמחים

רגע לפני שנפתחה סערה בנושא לימודי האבולוציה בציונות הדתית הודיעו גורמים בלשכתו של שר החינוך כי לא מדובר בלימודים הנוגעים למוצא האדם אלא לאבולוציה של צמחים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/14 14:24 ג בסיון התשעד

משרד החינוך: ילמדו רק חלקים בתורת האבולוציה הקשורים לביולוגיה של צמחים
Hamed Saber-cc-by, צילום: Hamed Saber-cc-by

תלמידי בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים דתיים ילמדו רק חלקים בתורת האבולוציה הקשורים לאבולוציה של צמחים, כך אומרים גורמים בלשכתו של שר החינוך הרב שי פירון.

הבוקר (א') פורסם בynet כי לראשונה יחלו ללמוד 220 אלף תלמידים בכיתות ח' ו-ט' בבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים דתיים את תורת האבולוציה השנויה במחלוקת. עם זאת, מבהירים בלשכתו של השר פירון כי מדובר בחלק אשר עוסק בביולוגיה של צמחים בלבד ולא במוצא האדם מן הקוף כפי שנחשב בתחילה.

במסגרת תכנית הלימודים יכירו התלמידים את האירועים החשובים בתולדות התפתחות הביולוגיה וישמעו על שינויים בגודל האוכלוסייה ביחס לגורמים סביבתיים.

בוועדת המקצוע מסבירים כי בשנים האחרונות הנושא היה נתון לשיקול דעתו של המורה", גורם בוועדה אמר ביחס ללימוד המקצוע בחינוך הדתי כי "החשש הוא לא זה שמניע אותנו. ישנם מורים דתיים וגם מדענים דתיים, והם מוצאים את הדרך לגשר. מה שמניע אותנו זו האמת המדעית, הדיוק המדעי. אנחנו מניחים שיהיו אתגרים, אבל אנחנו נדע להתמודד איתם ייתכן שתהיה רגישות בקרב ההורים דווקא אבל גם עם זה נדע להתמודד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן