משפטו של הרב שיינברג נפתח, בקהילתו הגיעו לתמוך במתלוננות

היום נפתח שלב העדויות במשפטו של הרב שיינברג וקבוצה של אנשים מקהילתו לשעבר הגיעו כדי להביע תמיכה במתלוננות ולהתנער ממעשיו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/03/16 12:38 כב באדר א'

משפטו של הרב שיינברג נפתח, בקהילתו הגיעו לתמוך במתלוננות
באדיבות מרכז סיוע לנפגעות תקיפות מיניות גליל-גולן, צילום: באדיבות מרכז סיוע לנפגעות תקיפות מיניות גליל-גולן

כעשרים איש מקהילת 'אורות האר"י" קהילתו לשעבר של הרב עזרא שיינברג, שמואשם במעשים מגונים ואונס של 13 נשים הגיעו הבוקר לבית המשפט בנצרת עילית שם נפתח היום שלב העדויות והביעו באמצעות שלטים תמיכה גורפת במתלוננות והתנערות משיינברג ומעשיו.

את ההפגנה אירגן מרכז סיוע לנפגעות תקיפות מיניות גליל-גולן, "זה מרגש מאד שאנשים הגיעו במיוחד כדי לתמוך בנפגעות", אומרת ל'כיפה' לאה טנצר מהמרכז. המרכז שלקח על עצמו את התמיכה במתלוננות מלווה אותם לאורך כל התהליך כולל בעת מתן העדויות בבית המשפט.

"הגיעו אנשים שחסו יותר מעשור תחת צלו של שיינברג והגיעו היום להתנער ממנו וממעשיו ולהביע תמיכה בנפגעות", אומרת טנצר.

על אף שעל השלטים מופיע במפורש התנערות משיינברג בשיחה שלנו עם אחד מהמפגינים הוא משתדל לעסוק דווקא בתמיכה בנפגעות, "אנו מרגישים חובה וצורך לומר להן שהן לא עושות את המלחמה הפרטית שלהן או של קהילת אורות האר"י. זו המלחמה של כל עם ישראל היום לנוכח מעשים כאלה שמתגלים מידי יום", הוא מסביר.

(צילום: באדיבות מרכז סיוע לנפגעות תקיפות מיניות גליל-גולן)

"הגענו אך ורק כדי לעמוד ולתמוך בהן כדי שידעו שהן עושות מעשה של גבורה והן יקבלו ממנו את כל התמיכה האפשרית, אנחנו באנו לתמוך במתלוננות בית המשפט יקבע מה באמת היה שם", הוא אומר.

קהילת אורות האר"י ספגה מהלומה קשה עם פרסום התלונות הקשות ומאסרו של שיינברג כשניסה להימלט מהארץ. אנשי הקהילה שהיו מעריציו הגדולים של שיינברג התנערו ממנו באופן מיידי ואף שרפו את ספריו. חלקם אף ביצעו קריעה כמי שרבו המובהק נפטר, צעד שהראה שמבחינתם הוא מת.

בהכוונתו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, שטיפל בפרשה מראשיתה, הקהילה נותרה מאוחדת כשהם משתדלים יחד לצלוח את התחושות הקשות על השבר הרוחני אותו חוו עם היוודע ההאשמות בהן מואשם לכאורה שיינברג.

(צילום: באדיבות מרכז סיוע לנפגעות תקיפות מיניות גליל-גולן)