משמר הר הבית יצא לדרך

ארגון הסטודנטים למען הר הבית קורא לציבור העולים לצלם את הפרת זכויות האדם על ידי המשטרה בהר הבית. לדברי הארגון תיעוד וצילום יכולים לסייע בהגשת תלונות כנגד המשטרה ובשינוי המדיניות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/12/14 17:11 ו בטבת התשעה

משמר הר הבית יצא לדרך
shutterstock, צילום: shutterstock

המאבק על הר הבית עולה שלב, ארגון ה'סטודנטים למען הר הבית' פנה היום לקהל העולים להר הבית וביקש מהם לשתף עמו פעולה. לתעד, לצלם ולהסתייע בו בהגשת תלונות והפצת מידע על הפרת זכויות האדם והאזרח בהר הבית.

"הוטרדתם או הותקפתם בהר הבית? משטרת ישראל גרמה לכם לעיכובים או פגעה בזכויותיכם נתקלתם בעבודות בלתי חוקיות של הוואקף? הר הבית WATCH ייתן לכם מענה", נכתב בהודעת הארגון.

אנשי הארגון הפיצו בנוסף לאמצעי התקשורת איתם, הנחיות להתמודדות עם אלימות והפרות מצד המשטרה אותם הם מכנים "עזרה ראשונה", תוך כדי שהם מנחים את העולים לצלם כל פעולה של המשטרה שאינה בהתאם לחוק או נעשית בצורה לא נעימה. לטענתם, רבים מהתובעים את המשטרה קיבלו פיצויים כספיים וההחלטות נגדם בוטלו.

ברשימה ניתנו גם הנחיות לנעצר הטרי, "מעצר בהר הבית בגין תפילה, הנפת דגל או שלל האיסורים הבלתי-הגיוניים האחרים אינם קבילים בעת משפט. אל תחששו להיעצר למען הצדק שלכם - ובכל אופן לא תושלכו למאסר ממושך מפני שמעצרכם לא מחזיק מים", נכתב בהודעה.

בארגון קראו לעולים שלא לקבל את התנהגות המשטרה, "אל תקבלו את גזירות המשטרה כגזירה משמיים, פנו אלינו ונסייע לכם".