משלחת רבנים בראשות הרב דוד לאו יצאו לנחם את משפחת הנער הערבי בשועפט

פרסום ראשון: עשרה רבנים, ביניהם רב הראשי דוד לאו, הרב בני קלמנזון והרב ראם הכהן, יצאו לביקור ניחומים בבית משפחת הנער מוחמד אבו חדיר בשועפט

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 07/07/14 16:33 ט בתמוז התשעד

משלחת רבנים בראשות הרב דוד לאו יצאו לנחם את משפחת הנער הערבי בשועפט
פלאש 90, צילום: פלאש 90

על רקע החשד ההולך וגובר כי רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר נעשה על ידי יהודים ממניעים לאומניים, יוצאת בשעה זו (א') משלחת רבנים לנחם את משפחת הנער בשועפט. בראש משלחת הרבנים עומד הרב הראשי דוד לאו, ונוספו אליו הרב מיכאל מלכיאור, לשעבר יו"ר תנועת מימ"ד. ראשי ישיבת עתניאל, הרב ראם הכהן והרב בני קמלזון, הרבנית הדסה פרומן, הרב משה ליכטנשטיין - ראש ישיבת הר עציון ועוד.

כזכור, המשטרה חושדת כי 6 צעירים יהודים מיישובים באזור ירושלים חטפו את הנער הערבי מוחמד אבו חדיר מביתו, נסעו ליער ירושלים לאחר שהלמו בראשו והיממו אותו, ושם שרפו אותו בעודו בחיים. בתגובה לחשדות אלו קבע אמש (א') הרב אליקים לבנון כי יש לגזור על הרוצחים גזר דין מוות. "ההלכה היהודית איננה מרחמת כאשר מדובר ברצח אכזרי. הן אם מדובר ברצח נערים יהודים, והן אם מדובר ברצח של נער ערבי" מסר הרב לבנון.

משלחת הרבנים יוצאת ביוזמת מרכז מוזאיקה - המרכז הבין הדתי ליישוב סכסוכים.מטרת המשלחת, הינה להביע ניחום אבלים עבור משפחת הנער, ולהביע צער על הרצח.

"המטרה היא להראות את הפנים האנושיות של היהדות, אנחנו רוצים לעשות קידוש ה', מה שנעשה זה חילול ה'", אמרו במרכז מוזאיקה, "דווקא שמגיע כאן מקבץ של רבנים שרובם הגדול, הם רבנים מן ההתנחלויות, משדר מסר פנימי גם לציבור הישראלי, גם לעם היהודי, וגם לעולם. בעינינו הדבר הכי בסיסי שאפשר לעשות בשלב הזה הוא לנחם אבלים".

"נקודת המוצא שלנו באה מתפיסת יישוב סכסוכים בראייה דתית", מוסיפים במרכז. "אנחנו עושים כאן מהלכים של צעדים שבונים אמון, בשפה דתית. שהיא שפה שהודרה עד היום, ולא נותנים לה מקום בערוצי שיחות שלך המדיניות, שפועל לא מיישב את הסכסוך אלא מנהל אותו. אנחנו מאמינים כי הדת היא זו שצריכה להעניק את המטריה למשא ומתן, שבו לכל צד יהיה אמון אחד בשני".