משטרת ישראל: פייגלין לא יעלה להר הבית

משטרת ישראל הודיעה לחבר הכנסת פייגלין כי לא יותר לו לעלות להר הבית. פייגלין: "המשטרה מזמינה וממריצה את המשך מעשי האלימות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/12/14 12:50 יח בכסלו התשעה

משטרת ישראל: פייגלין לא יעלה להר הבית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מחר בבוקר (ה') אמור היה משה פייגלין לעלות להר הבית, כמנהגו מדי חודש ב-15 השנים האחרונות, אך ברגע האחרון הודיעו לו משטרת ישראל כי לא יותר לו לעלות אל ההר.

פייגלין זועם על ההחלטה, אשר לדבריו מגיעה ככניעה לטרור ולפיגועים האחרונים. "הבוקר הודיע לי המשטרה כי לא תאפשר לי לעלות מחר להר. המשמעות היא שהטבח בבית הכנסת בהר נוף, ניסיון ההתנקשות ברב יהודה גליק ושרשרת מעשי הדריסה והדקירה, השיגו את יעדם. בהחלטתה זו - משטרת ישראל מזמינה וממריצה את המשך מעשי האלימות”.

האיסור על פייגלין לעלות על הר הבית מגיע על רקע חשש ממהומות על הר הבית מצד המוסלמים ואיומים על חייו של פייגלין. בראיון ל'כיפה' אמר פייגלין השבוע בהתייחסו לאבטחה הצמודה אליו זכה לעומת יהודה גליק, אשר ממנו נשללה האבטחה: "חמור מאוד בעיני שאין אבטחה על יהודה גליק. צריך ליצור מצב בו אין צורך באבטחה כמובן, אבל אם מנהלים מדיניות רופסת לפחות שיאבטחו את אלו שצריכים אבטחה. אני עדיין עם אבטחה צמודה, יש איומים עלי ואני בוטח בהשם שישמור עלי".

במרץ האחרון הוצא פייגלין תחת אבטחה כבדה מהר הבית לאחר שסביבו התגודדו כמה מאות צעירים ערביים אשר החלו לקרוא כנגדו קריאות גנאי ושניים אף נאסרו באשמת יידוי אבנים. המשטרה מיהרה לחלץ את חבר הכנסת מהמקום. "אם יש סיבה לכך שהר הבית הוא חבית חומר נפץ היא משום שגם היום הוכח כי האלימות משתלמת. חולשה מזמינה עוד אלימות", אמר פייגלין לאחר צאתו מהמקום.