משחקיית ילדים חדשה על שם אדל ביטון

בשומרון חנכו משחקייה לזכרה של אדל ביטון, שנהרגה כתוצאה מפיגוע אבנים. "הילדה הזו נתנה המון כוח לכולם"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/02/16 21:42 כג בשבט התשעו

משחקיית ילדים חדשה על שם אדל ביטון
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

"הילדה הזו נתנה המון כוח לכולם" אמרה אדווה ביטון, על בתה אדל, שנהרגה כתוצאה מפיגוע אבנים קשה שאירע לפני שלוש שנים. אמש (ג') נחנך בישוב מגדלים שבשומרון אתר משחק לזכרה.

אדווה ביטון אמה של אדל התרגשה מאוד ואמרה, כי חנוכת המשחקייה מתרחשת בדיוק שנה לאחר מותה: "הזמן הזה מאוד משמעותי עבורנו, כי בכ"ט שבט ביום שני הקרוב אנחנו נזכיר את יום השנה של אדל. אדל באמת הרעידה ריגשה עשתה המון המון לטובת עם ישראל לא רק ברמות הגבוהות של קביעת מדיניות ובירוקרטיה, אלא באמת נגעה לכל אחד ואחד בלב. הרעידה ריגשה. לא היו צריכים להכיר אותה. היה מספיק להסתכל על הפנים שלה ואיזה אור גדול יצא ממנה".

ביטון הוסיפה ואמרה כי זו הייתה זכות להיות אמא של ילדה מדהימה כל כך: "אני בהחלט שמחה וזו זכות ענקית שהיא אפשרה לי להיות אמא שלה. אנחנו מנתבים את כל הכוח הגדול שהיא השאירה פה בעולם הזה. לעשייה. ואני שמחה מאוד שהעשייה מתחילה בתוך גרעיני ההשפעה הקרובים בהתיישבות".

ביטון ציינה כי הם מתכננים בהקמה של מפעל חיים על שמה, ואפילו מעוניינים להקים מאחז או מקום שייקרא 'גבעת אדל'. בנוסף, הקימו עמותה שהמטרה שלה היא לסייע למשפחות שחוו אובדן על רקע טרגי."מהמקום הזה שאנחנו באים לומר עד כמה אנחנו מבינים ויודעים מה זה לאבד. מכיוון שלצערנו אנחנו חווינו את הדבר הזה ואנחנו רוצים לחבק משפחות שחוו אובדן לאו דווקא של טרור ולתת להם את החיבוק שאנחנו קיבלנו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר, כי משפחתה של אדל יכולה ללמד שיעור גדול באמונה: "אין מתאים יותר מלקרוא מקום שמח כמו המקום הזה על שם אדל. אדל הייתה חלק ממשפחה חזקה ושמחה שמלמדת את כולנו מהי אמונה בצדקת הדרך ומהו כוח להמשיך למרות הכל".

(צילום: הגר עוז)