משה פייגלין: לבני ולפיד רוצים למסמס זהותה היהודית של המדינה

משה פייגלין יוצא להגנת נתניהו בנוגע לחוק הלאום ותוקף את לפיד שטען שחוק הלאום נועד לצרכי פריימריז. "חוק הלאום בולם המסע לחיסול זהותה היהודית של המדינה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/11/14 13:29 א בכסלו התשעה

משה פייגלין: לבני ולפיד רוצים למסמס זהותה היהודית של המדינה
פלאש90, צילום: פלאש90

סערה בממשלה. שר האוצר יאיר לפיד תקף את חוק הלאום והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהחוק נועד לצרכים פוליטיים. "חוק הלאום שמוגש לממשלה הוא חוק גרוע שמנוסח רק לצורכי פריימריז בליכוד. זה חוק שבן גוריון, ז'בוטינסקי ובגין היו מתנגדים לו", אמר. בכך, הוא מצטרף לשרת המשפטים ציפי לבני אשר טענה שחוק הלאום אינו דמוקרטי.

חבר הכנסת משה פייגלין תוקף בחריפות את לפיד בתגובה ומאשים: הוא דמגוג. "ואם נתניהו מביא את חוק הלאום משיקולי 'פריימריס' כפי שטוען לפיד - אז מה? אצל לפיד אין שיקולים פוליטיים?", שואל פייגלין.

"הטענה הזו, שתמיד נשמעת, שפעולה מסוימת נובעת משיקולים פוליטיים, היא טענה דמגוגית. אינני מכיר ילד שנולד רק מאהבה. עולמנו מורכב מחומר ורוח והשאלה אינה אם יש שיקולים פוליטיים אלא האם הם מחוברים לאיזו אידאולוגיה נכונה - האם ההנאה מחוברת לאהבה - אם תרצו: המחשבה כאילו השניים אינם יכולים ללכת יחדיו היא מחשבה נוצרית במהותה".

פייגלין מחבר בין חוק ישראל היום לבין חוק הלאום וטוען ש"חבר פרלמנט שהצביע בעד סגירת עיתון שלא תואם את הקו הפוליטי שלו - אין לו דבר וחצי דבר עם דמוקרטיה". לדבריו, "באורח פלא - אותם רודנים קטנים, מזילים כעת דמעות תנין על אבדן הדמוקרטיה. "ישראל היא יהודית ודמוקרטית", מסבירה ציפי לבני וכמובן פונה ליועמ"ש וחבורת "שלטון החוק" בכדי לחסום (שוב) את הרוב המוצק מלממש את ערכיו במדינה שהקים".

"האמנם ישראל היא יהודית ודמוקרטית?", שואל פייגלין שאלה רטורית ועונה: "מדינה בה הפרלמנט סוגר עיתונים, אינה מדינה דמוקרטית. מדינה שבה 93% מהקרקע שייכת למדינה - אינה מדינה דמוקרטית, מדינה שבה הצבא מגרש אלפי אזרחים מבתיהם, אינה מדינה דמוקרטית. מדינה עם מעצרים מנהליים - אינה מדינה דמוקרטית, מדינה שבה שר החינוך אחראי על חינוך הילדים במקום ההורים - אינה מדינה דמוקרטית, מדינה שבה חבורה קטנה ובלתי מייצגת, מבטלת שוב ושוב את חוקי הכנסת, אינה מדינה דמוקרטית. מדינה שבה הצבא משדר לעם ואילו לעם נדרש זיכיון בכדי לשדר - אינה מדינה דמוקרטית. מדינה שבה הנשק נאסף מאזרחים נאמנים, אבל נצבר בכל היישובים העוינים - אינה מדינה דמוקרטית - ועוד ועוד".

"לעומת זאת", ממשיך פייגלין, "מדינה שקמה בכדי להגשים את שאיפותיו הלאומיות של עם אחד, ובמקביל שומרת בקפידה על זכויות האדם של כל הלאומים האחרים המגלים נאמנות מלאה לעצם קיומה כמדינת הלאום של מי שהקימוה - מדינה כזו היא מדינה דמוקרטית בהחלט - וזו זכותה וחובתה לשמור בידה את "מניית הזהב" שתשמור את ה"עסק המשפחתי" בידי המשפחה בלי שצאצאים חסרי אחריות יחליטו פתאום לסחור בה. אנחנו רוצים להיות דמוקרטים, ואפשר לומר שאנחנו קרובים לכך יותר משכנינו, אבל עוד רחוקה הדרך לאותה מדינת חירות יהודית שעליה חלמנו".

"המילה 'דמוקרטיה', אינה מופיעה כלל במגילת העצמאות", מבהיר פייגלין. "הסיבה לכך היא שדמוקרטיה אינה מטרה, דמוקרטיה היא שיטה. אני לא מכיר שיטה טובה מן הדמוקרטיה ליישום החירות. לכן אני דמוקרט - יותר מכל המצווחים כרגע כנגד חוק הלאום".

פייגלין מסביר כי מקימי המדינה לא רצו במדינה דמוקרטית כאידיאל, אלא ככלי בלבד. "את מהפיכת ה"יהודית ודמוקרטית", בישר אולי יותר מכל אדם אחר, נשיא בית המשפט העליון לשעבר - אהרון ברק. משנשאל ברק, מהי מדינה יהודית, הסביר בפשטות שמה שדמוקרטי זה יהודי - כלומר בבית המשפט העליון הפכה ישראל למעשה לדמוקרטית ודמוקרטית. משפרש מתפקידו אמר הנשיא לשעבר ללא כחל וסרק - "עבורי מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה"".

"דמוקרטיה, היא הדבר האחרון שמעניין אתכם. החתירה שלכם היא למיסמוס זהותה היהודית של המדינה ואתם עושים זאת באמצעות מה שאתם מכנים 'דמוקרטיה'", תוקף פייגלין. "חוק הלאום אינו פוגם במאומה בדמוקרטיה, נהפוך הוא, הוא משמר את ערכי הרוב ולא מאפשר למיעוט קטן לפעול בניגוד לרצונו. חוק הלאום בולם מעט את בולמוס המסע לחיסול זהותה היהודית של המדינה. על כך, ורק על כך - יצא קצפכם".