משה מלקו שלח הודעה לאימו: הכל בסדר, לא צריך לדאוג

הותרו לפרסום שבעה משמותיהם של 13 לוחמי גולני שנהרגו בלחימה בעזה. סרן צביקה קפלן למד במכינת בני דוד בעלי, רב סרן צפריר בר אור היה קצין אגדי וחבריו סיפרו שקורץ מ"חומר של רמטכ"לים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/07/14 09:12 כג בתמוז התשעד

משה מלקו שלח הודעה לאימו: הכל בסדר, לא צריך לדאוג
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

אמש (א'), מספר שעות לאחר הידיעה על מותם של 13 לוחמי גולני בלחימה ברצועת עזה, הותרו לפרסום שבעה משמות הנופלים. רב-סרן צפריר בר-אור, סרן צביקה קפלן, סמל ראשון גלעד יעקבי, סמל ראשון עוז מנדלוביץ', סמל ראשון ניסים שון כרמלי ומקס שטיינברג

בקיבוץ הדתי מירב שבגלבוע קיבלו בהלם ובאבל את הידיעה על מותו של סרן צביקה קפלן, 28, קצין האג"ם של גדוד הסיור בחטיבת גולני. בשנתיים האחרונות התגורר קפלן עם אשתו עדי ושני ילדיהם אלקנה ונדב, בני 5 ו-3 בהתאמה. למד בישיבה התיכונית יבנה בחיפה ובמכינה הקדם צבאית בני דוד בעלי. שירת בפלס"ר גולני ושימש לאחרונה קצין האג"ם של הגדוד. אמור היה להתמנות לתפקיד מפקד הפלוגה המסייעת בחטיבה בעוד שלושה חודשים.

"הוא היה בחור שורשי מאוד, אדם שמח וטוב”, סיפר דובר הקיבוץ ניצן אבירן לynet. "הם הגיעו לקהילה במירב כדי להתחבר לארץ ולאדמה ומהר מאוד הרגישו את נוכחותם פה. למרות שהיא לא היה כאן הרבה במסגרת שירותו הצבאי, הוא הקפיד לעשות מעת לעת דברים עם הנוער ביישוב וזה גרם להרבה אנשים לאהוב אותו. צביקה היה פטריוט, אדם שחיפש תמיד מה אפשר לתרום לקהילה מעבר לרגיל". לוויתו תתקיים בחיפה בשעה 11:00

רב סרן צפריר בר אור, 32, התגורר בחולון עם אשתו סיוון, שנמצאת בהיריון מתקדם, ובתו בת השנה. בשנת 2000 התגייס לחטיבת גולני ולחם בלבנון, ביו"ש ובעזה. “תמיד אמרנו על צפריר שזה בחור שקורץ מחומר של רמטכ"ל", סיפרו חבריו. “קשה לעכל את הבשורות הנוראות, קשה להאמין שזה קרה. הלכנו אחריך בעיניים עצומות כי ידענו שיש על מי לסמוך. מרכינים ראש לזכרך, לעולם לא נשכח את צפריר בר אור, הסמ"פ האגדי מהסדיר. אוהבים וכואבים", פרסמו חבריו הודעה בעקבות הידיעה על נפילתו.

סמל גלעד יעקבי, 21, מקרית אונו, התגייס במרץ 2012. לפני הצבא השקיע בכושר גופני והשתתף בתכניות אימונים כהכנה לשירות הצבאי. “הוא נלחם את החיים שלו כדי להתגייס לגולני ודחה את הגיוס במיוחד כדי להגיע ליחידה בה שירת", סיפר חברו ניב בוואלה. הוא גדל בקרית אונו ולמד פיזיקה ומחשבים בתיכון 'בן צבי' בעיר. אביו סיפר עליו "הוא מאוד רצה גולני, הוא רצה פלח"ן. לוויתו תיערך בשעה 10:00 בבית העלמין קרית שאול בתל אביב.

על סמל עוז מנדלוביץ', 21, מעצמון, מספר אביו עופר שהיה בעצמו מ"פ גולני. “הייתה לי תחושה לא טובה". הוא הגיע ברכבת ובטרמפים ופגש אותו בשבוע שעבר. לדבריו הוא רצה לצלם את עוז אבל אז התחרט ואמר 'עזוב, זה יביא נאחס'. “הוא ענה לי 'רגע, אבל צילמת אותי כבר'. בחיבוק האחרון אמרתי לו 'שלום' אחרי כמה שניות תפסתי את עצמי וקראתי לו שוב. חיבקתי אותו שוב ואמרתי לו הפעם: 'להתראות'. זאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו". עוז היה אמור להשתחרר בעוד כשבעה חודשים. הלוויתו תיערך היום, בשעה 18:00 בבית העלמין במשגב.

מקס שטיינברג, 24, חייל בודד שגדל במקור בלוס אנג'לס שבארצות הברית, ומתגורר כעת בבאר שבע. נהרג בתקרית הנגמ"ש. הוא התגייס שנה לאחר שסיים את לימודיו בקולג', ב-2012. “כל הנאומים על ארץ ישראל נותנים לנו את המוטיבציה להיות הכי טובים'”, אמר בשבוע שעבר.

גם סמל ניסים שון כרמלי, 21, מרעננה, היה חייל בודד שהגיע במקור מטקסס ונהרג בתקרית הנגמ"ש ברצועה. שון עלה בגיל 16 והצטרף לשתי אחיותיו החיות בארץ. "דיברנו לא מזמן והוא אמר לי 'אני לא רוצה עוד פעם עזה'. אבל למ"מ שלו הוא אמר שהוא נכנס, למרות שהיה פצוע בקרסול. זה מראה איזה בן אדם הוא", סיפר עליו חברו אלכס. ב-2012 התגייס לגולני, אחרי שלמד עברית באולפן צבאי בצפון. הוריו של כרמלי קיבלו את הבשורה על מותו בחו"ל, ויצאו בדרכם לארץ.

סמל ראשון משה מלקו, 20 מירושלים גדל בשכונת נווה יעקב בירושלים. "הוא הלך לקרבי בעקבות אחיו", סיפר קרוב משפחתו. "הוא היה בחור חייכן ושמח. תמיד היה עוזר בבית ותומך במשפחה ובאחיות התאומות הקטנות שלו". בבית המשפחה סיפרו כי ביום שישי דיבר הבן עם אמו ואמר לה שהכל בסדר ולא צריך לדאוג, ומאז לא שוחח עימם. השאיר אחריו הורים ושבעה אחים. הלווייתו תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.