משדרות רוטשילד להרי השומרון

כ-200 מתיישבים צעדו מצומת גלילות לכיוון הרי השומרון, זאת כחלק ממחאת הדיור ובקריאה לכך שהפתרון למצוקת הדיור בישראל נעוצה גם בנייה מאסיבית בהתיישבות

חדשות כיפה אורי פולק 01/08/11 16:34 א באב התשעא

משדרות רוטשילד להרי השומרון
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

גם המתיישבים הצטרפו היום (ב'), באיחור קל, למחאת הדיור ששטפה את הארץ: כ-200 מתיישבים יצאו מאזור צומת גלילות, דרך מאהל הדיור שבשדרות רוטשילד, לכיוון הרי השומרון. בכך ביקשו המתיישבים לבטא את עמדתם, לפיה חלק מהפתרון למצוקת הדיור בישראל נעוץ בבנייה מאסיבית יותר בהתיישבות ביהודה ושומרון.

תחת הכותרת "עלה נעלה" אמרו מארגני הצעדה כי "עם ישראל אוהב את ארצו ורוצה לעלות ולהתיישב בכל מרחבי ארץ ישראל". בעצירה של הצועדים באזור תל אביב אמר אחד המארגנים כי "זו התשובה לחולשות המדיניות, זו התשובה לבעיות הדיור ועל אף כל ניסיונות ההשתקה וסתימת הפיות נמשיך בדרכנו".

"מטרת הצעדה היא לפנות את תשומת לב הציבור להרי השומרון, שהם היסוד של כל מה שקורה במדינה", אמרה היום דניאלה וייס, ממארגנות הצעדה וראש המועצה האזורית קדומים. "נוכחות ישראלית רחבה בשומרון תהיה טובה מכל הבחינות, גם מבחינת הדיור, גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה מוראלית. אילו היו בונים יותר באזור השומרון, גם בעיית הדיור הנוכחית הייתה נפתרת", אמרה וייס.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן