מרצה בתודעה יהודית הושעה לאחר שיחה עם חיילים

הרצאה בפני חיילים בנושא יהדות וקירוב לבבות הסתיימה בהשעיית המרצה, לאחר שע"פ הנוכחים נאמרו בה אמירות בעייתיות בנושא הדרת נשים. החיילים: "הוא טען שהדרת נשים החלה בגלל שילוב חיילות בבה"ד 1"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/07/16 10:19 כב בתמוז התשעו

מרצה בתודעה יהודית הושעה לאחר שיחה עם חיילים
יחצ (למצולמים אין כל קשר לכתבה), צילום: יחצ (למצולמים אין כל קשר לכתבה)

הבוקר פורסמו בגל"צ טענות של חיילים מיחידת מודיעין שנכחו בהרצאה של מרצה דתי בתודעה יהודית ולדבריהם נחשפו לאמירות "בעייתיות" שכביכול הצדיקו הדרת נשים.

ע"פ הפרסום, חיילים וקצינים מהיחידה חוייבו להשתתף בהרצאה בעלת תכנים דתיים שעסקה בקירוב לבבות בימי בין המיצרים. החיילים לא התלוננו על עצם ההרצאה והחיוב להשתתף בה, אלא על התכנים והאמירות שיצאו ממנה.

לטענת החיילים, המרצה צידד בהפרדת נשים וגברים וטען שהסיבה היא לא הדרת נשים "ההפרדה של נשים וגברים באוטובוסים אינה הדרת נשים, ההיפך - נשים יש להן מחשבות טובות על גברים ולכן הן יכולות לראות את הגברים מלפניהם ואילו גבר לא יכול לעמוד בכך והוא חושב בעיקר מחשבות זימה".

בהמשך התייחס המרצה, ע"פ, עדות החיילים, גם לשילוב בנות בצבא "הדרת נשים החלה דווקא בגלל שילוב חיילות בבה"ד 1, ובעיקר בשל שירת נשים בבסיס שחיילים חרדים לא יכולים לעמוד בה".

בעקבות ההרצאה, החליט ראש אכ"א, האלוך טופולנסקי, לבצע בדיקה בנוגע לדברים שנאמרו וקבע שהמרצה יושעה מכל פעילות בצבא עד לבירור הנושא.

לפני מספר ימים, פורסם דו"ח מיוחד מטעם מכון ליבה, בו פורטו עדויות חיילים וקצינים על הרצאות בעלות תכנים שנויים במחלוקת, שנערכו בצבא, מצד מרצים ממכוני שמאל כדוגמת הרטמן ובינ"ה. גורם במערך תודעה יהודית לשעבר דיבר הבוקר עם 'כיפה' והפנה אצבע מאשימה כלפי ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי: ״הזריזות של ראש אכ״א חגי טופולנסקי לחדול מרצים מפתיעה על רקע תלונות חוזרות ונשנות על מרצים בעלי אמירות בעייתיות ביותר בתחום המדיני, כתמיכה בדוח גולדסטון, חרם על ההתנחלויות ועוד. מצופה מטופולנסקי ומגלי צה״ל לשמור על הגינות בסיסית".

לאותו גורם שהיה אמון בעבר על על חלק מההרצאות בצבא בנושא יהדות יש גם בטן מלאה על גלי צה"ל: "פעמים רבות נערכו פניות לגלי צה״ל עם תלונות על מרצים בעלי אמירות בעייתיות אליהם הוכרחו להכנס חיילים בשירות סדיר, ולא נענו. רק לאחרונה דרש בבסיס שריון יואל מהרשק על צרות הכיבוש ומסכנות הפלסטינים הכבושים".
לסיום הוא פונה בבקשה לרמטכ"ל, גדי אייזנקוט: "הרמטכ״ל גדי אייזנקוט הכריז השבוע על הפסקת מלחמות החינוך בתוך הצבא, מצופה מהרמטכ״ל לפקח שגם תכנים מהצד השני של המפה יודרו מצה״ל".

* מערכת כיפה מתנצלת בפני הרב שלום המר שתמונתו הופיעה בידיעה זו. זו הייתה תמונת אילוסטרציה בלבד ולרב המר אין כל קשר אליה