מרכז הליכוד: פינוי עמונה נוגד את חוקת תנועת הליכוד

ועדת הביקורת במזכירות הליכוד שיגרה מכתב דחוף ליו"ר מרכז התנועה, השר חיים כץ, בדרישה לכנס את מרכז המפלגה ולדון בפינוי עמונה. "ראש הממשלה אמר בקמפיין הבחירות ובצורה נחרצת לא יפונו או ייעתקו יישובים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 12/12/16 13:14 יב בכסלו התשעז

מרכז הליכוד: פינוי עמונה נוגד את חוקת תנועת הליכוד
הלל וידל ממטה המאבק עמונה, צילום: הלל וידל ממטה המאבק עמונה

אביגדור הדר, יו"ר ועדת הביקורת במזכירות הליכוד שלח מכתב דחוף ליו"ר מרכז הליכוד, שר הרווחה, חיים כץ. הדר דורש לכנס את מרכז הליכוד בדחיפות על מנת לדון בגורל היישוב עמונה.

"עם כל הכבוד לבג"ץ ולחברי בית המחוקקים בכנסת ישראל, תקדים ימית חוזר על עצמו בהחלטה שגויה ושנויה במחלוקת על הזכות במקרקעין ומכך הזכות להתיישבות בחלקי ארץ" כתב הדר. "ראש הממשלה שהינו גם יו"ר הליכוד אמר בקמפיין הבחירות ובצורה נחרצת כי מעשה פינוי חבל ימית לא יחזור על עצמו וכי לא יפונו או ייעתקו יישובים".

הדר מתח ביקורת על נתניהו ועל כך שאינו פועל כפי שפעל ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין, בסיפוח הגולן. "להזכירך מעט היסטוריה: ועד יישובי הגולן הוביל מאבק ארצי לסיפוח הגולן, תחת הכותרת: 'הגולן חלק בלתי נפרד מישראל' ו'אסור לאבד את הצפון'. מיליון תושבים ישראליים חתמו על עצומה למען סיפוח הגולן. העצומה הוגשה לראש הממשלה מנחם בגין. ב-14 בדצמבר 1981, קיבלה הכנסת ברוב גדול, בשלוש קריאות בו ביום, את הצעת החוק של ממשלת בגין להחיל את החוק, המנהל והמשפט הישראליים על הגולן, כלומר לספח את הגולן לריבונות ישראל. בכך, הכריעה הכנסת באופן דמוקרטי את הוויכוח על הגולן, בקבעה שהגולן הוא ישראלי".

הדר שואל במכתבו אל השר כץ מה שונה רמת הגולן מהגבעות עליהם יושבות עפרה ועמונה. "גם אלו וגם אלו משקיפים ושומרים על גב המדינה. האם ניתן לעוכרי המדינה זכות עמידה?". במכתב מצוטט הדר את מטרות תנועת הליכוד כפי שהם מופיעים בחוקת התנועה "שמירת זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל, כזכות נצחית שאינה ניתנת לערעור, התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ-ישראל והחלת ריבונות המדינה עליהם".

"האם כל אלה כתובים בלבד? הנני פונה אליך לקיים בדחיפות בטרם יאוחר ישיבת מרכז בנידון" חתם הדר את דבריו.