מרים עראמי: נתנאל נרצח רק משום שהיה יהודי

מרים עראמי, אמו של נתנאל עראמי, שכפי הנראה נרצח על רקע לאומני, דיברה במסיבת עיתונאים בעקבות הודעת המשטרה כי היא חוקרת חשד לרציחתו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/09/14 16:36 ו בתשרי התשעה

מרים עראמי: נתנאל נרצח רק משום שהיה יהודי
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

מרים עראמי, אמו של נתנאל עראמי שכפי הנראה נרצח על רקע לאומני לפני כשבועיים, דיברה במסיבת עיתונאים בעקבות הודעת המשטרה כי החקירה הינה בחשד לרצח לאומני, ואמרה "הטיוחים של המשטרה לא יעזרו. העם שלנו לא מטומטם והאמת תצא לאור. העבירו אותנו במסכת עינויים. הודיעו לנו בהיסך הדעת, לאלמנה עם תינוק על היידיים. לא נתנו לנו שום תמיכה נפשית. כולנו לא ישנים בלילות. איבדנו את הרגש".

"בני יקירי נרצח על היותו יהודי ולא בגלל שום דבר אחר. אני קוראת מפה לכל הגורמים האפשריים שישימו קץ לטבח הזה שעושים בנו. אנחנו כמו במטווח. אף אחד לא יודע מי הבא בתור".

עוד הוסיפה עראמי כי היא מבקשת בכל לשון של בקשה "שימצוא את הדין עם הרוצחים ושנתנאל יהיה הקורבן האחרון. אם לא יהיה עונש מרתיע המצב ימשך כך". בנוסף ביקשה להודות לח"כ משה פייגלין שתמך במשפחה וכן לעם ישראל "מאחלת שהקב"ה ירחם על מדינת ישראל בגלל התמיכה הזו".

"האבידה והקורבן של נתנאל זה לא קורבן יחיד", אמר אביו. "זה קורבן ציבור של כלל ישראל. כל יום הם מזנבים בנו. אלו ברכב ואלו בסוסים, פעם זה עם משאית, פעם זה עם טרקטור, משתלחים בילדים, בגני ילדים, זורקים אבנים".

אחיו של נתנאל דיבר אף הוא ואמר "היינו בטוחים מהרגע הראשון שהרצח לא היה על רקע פלילי אלא על רקע לאומני. נתנאל היה האדם הכי מוסרי עלי אדמות ואין אדם שהיה מזיק לו בגלל משהו שאמר או עשה. נשתתף במחאה נגד הרצח. נראה שדם יהודי הוא לא הפקר".

כזכור, הבוקר (ג') הותר לפרסום כי נפילתו של נתנאל עראמי אל מותו לפני שבועיים הינה על פי החשד פיגוע לאומני. לפני כשבועיים נפל עראמי אל מותו מגובה רב במגדל בו עבד בפתח תקווה. עראמי ביקש לסגור פתחי אוורור של ממ"דים בבניין, פעולה המבוצעת באמצעות סנפלינג. לאחר שירד הוא שלח את הפועל שלו לסדר את כלי העבודה לקראת עזיבת המקום, אך כשהאחרון הבחין כי עראמי לא שב לרכב הוא מצא אותו ללא רוח חיים.

בעוד שבתחילה נחשד כי הנפילה הייתה כתוצאה מרשלנות או מטעות, כפי הנראה נעשה הדבר במזיד על ידי ערבי, שחתך את כבלי הסנפלינג עליהם נתלה עראמי בעת עבודתו.

במהלך השבעה טענו הוריו של עראמי כי בנם נרצח על רקע לאומני ולא נפל באופן תמים אל מותו. על התנהלות המשטרה בפרשה קבלו ואמרו כי משטרת ישראל כלל לא הגיעה אליהם לאחר הרצח ולא התעניינה במשפחה על מנת לקבל את גרסתם ופרטי מידע שהיו יכולים להוסיף מידע על הכיוון הלאומני של החקירה.

"גם כשהגיעו אלינו שאלו אותה 'בקטנה' על הסיפור ולא התעניינו כמעט" סיפרה אמו של נתנאל, מרים. "הבן השני שלי דיבר עם נתנאל כמה דקות קודם לכן וגם איתו לא בדקו כלום וחבר אחר שוחח איתו ככל הנראה שניות ובמהלך הנפילה".

בנוסף לטענות אלה, יש למשפחות עראמי טענות נוספות נגד המשטרה על אופן מסירת ההודעה לבני המשפחה. "המשטרה הגיעה באיחור רב לבית האלמנה ובישרו לה על הרצח ללא כל הכנה, כשילדיה הקטנים בידיה. אפס אנושיות. פשוט בושה. כאילו מודיעים לה שהילד שלה נפל בגינה למטה". מרים האם הבטיחה "להילחם בהתנהלות חסרת האנושיות של המשטרה עד לבירור והסקת מסקנות בעקבות ההתנהלות הזאת בדי שמקרים כאלה לא יישנו".